Alla inlägg den 23 mars 2011

Av Ellen - 23 mars 2011 12:24

Ja vad säger man??? kanske inte det roligaste namnet att heta...


Ja tycker inte Ulrik är ett fint namn...förknippar tyvärr det namnet med spya..som när man var yngre o bakfull då kunde man säga "att ja har nyss haft ett samtal med Ulrik" bara för att man liksom ulkar sig....


O sen heta Munther i efternamn gör ju inte saken bättre..det känns lite som tröst på såren att bara för att du fick ett sånt taskigt förnamn så försöker vi få dig på bättre humör med ett muntert efternamn..men han kan ju inte hjälpa att han fick just det namnet..men det hade varit bättre om de hade valt andranamnet Jens istället....


Inte nog med det så heter hans första singel "Boys don´t cry"...men det kanske det han skulle göra ändå....i alla fall om man fick det namnet..



Men nu vill ja även poängtera att ja har absolut INGENTING emot pojken i fråga utan det är bara hans namn som ja ogillar...så detta är inget agg mot honom eller hans familj eller hans musik eller nåt sånt...


För ja tror denna unga (17 år) killen kan gå långt o sätta många flickors hjärtan   i brand... 


Utan ja ville bara säga vad ja tyckte om hans namn....inte om han som person...

Av Ellen - 23 mars 2011 11:37

SF 1/7 Färjestad - AIK   tisdag      22/3     2-1

 

SF 2/7 AIK - Färjestad   torsdag    24/3   19:00


SF 3/7 Färjestad - AIK   lördag      26/3   15:00


SF 4/7 AIK - Färjestad   söndag    27/3   16:00 


Må bäste lag vinna men visst hoppas ja på värmländsk seger...

 

HEJA FBK....HEJA FBK....


Av Ellen - 23 mars 2011 10:54

Nu var alla siffrorna på plats o vi har gått igenom...han på banken (en kille i sina bästa år...tippar på 40-45..ser ganska bra ut) o ja hur ja kan ha koll på mitt pensionssparande....


Han var trevlig o lättsam o ha med att göra...förklarade på ett bra sätt så att ja förstod (nja inte allt men det mesta)...han kollade även vart ja har satsat mina pengar...om mina val av fonder/aktier var bra vilket de var...


Även om han tyckte att ja skulle kanske byta till nån av Nordea´s fonder (men det förstår man ju) så var han inte på utan förklarade att de ja hade var riktigt bra men att de han föreslog kanske är snäppet bättre men att det fanns ingen anledning o byta bort mina om ja inte ville för de gav bra..o det sa han flera ggr o det gör att man tror på det han sa...


Han tyckte att ja skulle ha all eloge   till att ja kunde börja sätta undan 200:- i månaden i nuläge med tanke på att min ekonomi inte är så stor men med tiden så får vi ju hoppas att den blir större o bättre... o att ja kan öka de 200:- till kanske 500:-...


Tack för hjälpen kära herr bankman..    

Av Ellen - 23 mars 2011 08:34

Ja ska inte ge med mig..ska inte det...nu är det MIN tur att få göra nåt på egen hand o han säger ju det Henrik att ja ska göra det o när ja väl får göra det då får ja nästa lite dåligt samvete för att inte Henrik får göra det han vill...


Så här var det...i förrgår så frågade en kompis till Henrik om han ville med på hockey till lördan....så när han nämde det för mig att han hade blivit tillfrågade så sa ja nej att han inte fick...


Nja så riktigt var det väl inte men ja sa att ja tyckte han kunde vara hemma med oss..för ja går här hemma med barnen så möe ändå o när han är ledig så kan väl ja slippa lite ansvar för allt...


Jo det kunde han ju hålla med om så han beslutade att inte följa med...men sen så vart det ändrade planer...då vi bestämde oss för att åka till N o T på lördagkväll o äta ihop med dem efter alla våra aktiviteter...


Men då skulle tydligen T på hockey o då fick ja lite dåligt samvete att då kunde ju Henrik oxå gå för nu hade ja ju sällskap av N o hennes barn....men då visade det sig att matchen började redan kl 15....


O det skulle innebära att ja var tvungen o ta Livia vid absolut senast halv 3....så ja skulle få gå ca 3 timmar på barnmässan samt få i mig mat...vilket ja kände att näää...ja vill inte ha en tid o passa nu när ja ska få gå ensam (ja S o hennes son är ju med) men ja har inga barn med mig utan bara mig själv o tänka på...


Trots att ja känner att ja får lite dåligt samvete så måste ja stå på mig att det är MIN TUR NU att få göra nåt på egen hand....så Henrik får allt stanna "hemma".. eller i alla fall hos N.....tycker inte det är mer än rätt..


Han gör ofta saker på egen hand medans en annan ALLTID har med sig barnen..bara nu i mars så var han ju till Danmark tisdag till torsdag..innan dess så var han ju till Åland på gårdsbesök o var borta i nästan 2 dygn...


Så det är inte mer än rätt att ja ska få gå på egen hand i några timmar på barnmässan till lördag utan att behöva ha en tid o passa....bara för att han ska få åka iväg o roa sig...


Nej du det blir det inget av...så det så...(försöker intala mig själv att inte ha dåligt samvete att han inte får åka när de andra får det)

Av Ellen - 23 mars 2011 08:31

Om ca 30 min så ska Livia vara på dagis...sen kl 10 så ska ja vara på banken...

efteråt ska ja handla lite innan det blir o åka hem o ställa sig i matlagningen...


Kl 14 ska ja hämta Livia o vi åker sen hem till T där Alice redan är o leker med S..hon följde med dit efter skolan..


Ska bli roligt med socialt umgänge...får alldeles för lite av den varan...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards