Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Ellen - 1 januari 2009 14:51


Ja vill TACKA ALLA som har läst min blogg...


Med tanke på att det inte var så längesen ja skaffade min blogg så trodde ja inte att så många skulle läsa den...


Men det värmer mitt hjärta att det finns de som läser den o tycker om det ja skriver....att mitt liv kan intressera nån annan är roligt...


Speciellt tack till Sofia som läser min blogg dagligen....


O även till Jenny...håller tummarna att det är våran tur nu...o ja hoppas att du får det resultatet du har väntat på nu när du ska iväg till

Huddinge...


Kram till er båda....


Men ja vill även tacka o krama om alla er andra som läser min blogg..

nya som gamla läsare... tack vare er så fortsätter ja....hade ja inga läsare då vore det ju ingen idé att skriva nåt mer...men nu har ja er...


Hoppas att ja även detta år får erat intresse att vilja läsa min blogg om mig själv o mitt liv....


Kram o tack än en gång....



Av Ellen - 1 januari 2009 14:42


Glömde en sak....eftersom det är ett nytt år så tänkte ja "möblera om" på min blogg...


Med nya bilder....nytt utseende...ny musik....nya äventyr m.m...m.m o för att kunna göra det så måste ja ta bort lite bilder o så...sånt som inte är så aktuellt längre...som olika julbilder m..m...


Men ja tänker låta sidan se ut som den gör...veckan ut sen är det dags... vi ska ju gå mot nya äventyr... förhoppningsvis mot bättre tider.....o framför allt mot ljusare tider o det gäller även min blogg...


Ville bara att ni veta det...:-)


Kram



Av Ellen - 1 januari 2009 14:06

Ja då har man gått över till ett nytt år...undra vad detta året kan bjuda på??


Ja hoppas att detta året kommer att bjuda på en massa skratt, gläjde o kärlek.....för det är nåt som det inte har varit allt för mycket av de senaste åren....


Året började med solsken o 10 minus...tror även att ja håller på att få munsår :-( inte alls kul....tur att man har salva som man kan ha på fast det är ju inte alla gånger man ser så grann ut...


Det är ofattbart hur stort o "blaffigt" ett munsår kan se ut...men ja vet inte riktigt än om det är det eller om ja har slickat mig för mycket runt mun...men om det nu är det så hoppas ja att det blir en lindrig omgång...


Men det var ganska längesen ja hade munsår...så det kanske är dags nu fast det är inte kul o få det...


Men nog om det....igår så var vi ju hem till min syster o firade hennes pojk som fyllde 9 år.....han fick en prenumation av Kalle Anka av oss o pappa (hans morfar)...för gissa om det var dyrt o prenumerera på Kalle Anka....alldeles för dyrt....


Sen var vi hem till pappa o  min lillebror en sväng fast pappa skulle iväg o fira nyår hemma hos min moster (den goda) o hennes familj så han stack vid 17-tiden....men vi sattt kvar o pratade lite med bror min innan vi gjorde iordning oss o  begav oss hem till Otto o hans familj...


Första gången som ja såg Otto...o han var så söt....o gissa vad han hade på sig?...kritstrecksrandiga byxor o en slipover fast med knappar.....

jättesöt...


Vi åt 3-rätter...förrätten hade min syster gjort o det var räktårta gjord på kavring...


Varmrätten bestod av en MASSA plockmat...enda nackdelen med varmrätten var att man skulle laga till sitt eget kött....man skulle sätta små köttbitar (nöt eller kyckling) på ett spett o sen ner i en fondu (eller hur man nu stavar)..o man kunde ju bara ta 1-2 bitar åt gången så det vart inte att man åt så mycket kött...


Men det fanns en massa annat gott som t.ex potatisgratäng, fetaost, oliver, inlagda vitlök o soltorkade tomater, grönsaksstänger (gurka,paprika o morot), olika dipper o ostar m.m ,m.m


O till efterrätt så vart det choklad o limetryffeltårta som ja hade gjort...o till den så hade vi vaniljglass o vispad grädde...


Spelade även ett spel senare på kvällen på tv:n...det hette BUZZ tror ja...det var olika typer av frågesport...men det var svåra frågor så det var inte lätt....men det var kul o det var ju huvudsaken....:-)


Var kvar till tolv-slaget...såg på fyverkeri ifrån alla möjliga håll...o även det som vi sköt...skålade i Pommac o Asti..men eftersom ja körde så fick det bli Pommac för min del...


Men tänk vad mycket pengar man skjuter upp...men det är ju fint o det hör ju till....men ändå...


Skjutsade hem min syster med familj så slapp de gå hem för det är en bra bit att gå...o inte speciellt kul att gå så pass långt i 10 minus...men det var mycket folk ute på vägarna o gatorna så man fick se upp så man inte körde på några raketer som många sköt ifrån vägarna eller framför så man inte körde på nån människa...men ja höll mig ifrån båda delarna....:-)


 Sen hämtade ja upp Henrik o Alice o vi for hemåt så vi kom väl i säng vid 3-tiden inatt o Henrik skulle upp o jobba idag så han var väldigt 

trött  när klockan ringde imorse vid 6-tiden...


Egentligen så skulle ha varit ledig idag men eftersom grannen fick barn så fick Henrik hoppa in..annars så var det pappan där som skulle jobba för han är en av de anställda....men eftersom Linus föddes 14 dagar för tidigt så fanns det inget val...o han har ju rätt till 10 pappadagar...


Hoppas att Henrik får ta ut pappadagar innan årets slut....våran dröm...


Alice fick hålla Otto igår o om ni bara kunde se hennes min....hon såg så nöjd o lycklig ut när hon satt där med Otto i knät....tänk om man kunde få ge henne en egen lillebror/lillasyster då skulle hon bli såååååå glad....


Kram o go fortsättning....



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards