Alla inlägg den 10 januari 2009

Av Ellen - 10 januari 2009 19:33

Idag så har ja o min lilla familj varit på tur....ja tror inte ja har nämnt vad min man jobbar med men han driver ett jordbruk med ca 160 mjölkkor....



Så idag var vi till en annan bonde med 6 små kalvar som han hade köpt ifrån oss...så det vart en rundtur på hans gård....vilket är ett MÅSTE när det gäller min man...fast ja delar inte samma intresse...ja är nöjd efter en kvart medans han kan gå i timmar o analysera allt ifrån skruvar till vilket foder djuren får....



Men hur som helst så vart vi bjudna på fika o ja måste nog säga att det är första gången som ja får korv med bröd i fika....hans kärring o han driver även ett vandrarhem så där utanför hade de en grillkåta som de hade tänt....



Om det var för våran skull eller om de själva skulle grilla vet ja inte...

men där satt vi i alla fall o myste..åt korv i mängder o sköljde ner det med dricka....sen efter nån timme så åkte vi till Lantmännen för o köpa lite mat till katterna samt att vi passade på o köpa lite solrosfrön till våra små vänner utanför fönstret...



Var även in en sväng på Lidl o köpte lite godis så vi hade nåt att mumsa på under färden hemåt som tog ungefär 1 timme...när vi kom hem så tog vi oss lite kaffe o det var inge fel....



Bytte de sista julgardinerna o la på nya dukar....hade kvar neder- våningen som kök, vardagsrum o hall...så nu tror ja inte att ja har nåt kvar av julen....hoppas ja i alla fall...



Sen kom gubben på att han var lite sugen på o bada bastu..ringde till farmor så hon kunde ta Alice då hon inte tycker om att bada bastu...för vi har ingen bastu hemma utan det finns o låna en i närheten där vi bor...



Men det visade sig att det var folk redan där som Henrik inte kände  då hade man ingen lust o vara där så det får bli en annan gång...när man får vara ifred...



Så detta var väl hur min lördag såg ut....på ett ungefär...klockan 20:30 visar de Irene Huss på en av Canal+ kanalerna så det får väl bli så att vi kollar på den...hoppas även att Henrik kan hålla sig vaken men det är ingen garanti...:-(



Vad som händer imorgon är det ingen som vet men nåt måste vi hitta på annars så får Henrik krupp o blir jobbigt rastlös vilket påverkar oss andra....väldigt MYCKET....



Kanske att vi åker o hälsar på min mormor men ja vet inte...vi får se hur det blir med den saken...annars så får vi försöka hitta på nåt annat o det är inte det lättaste....



Men ja berättar vid ett annat tillfälle vad vi hittade på under söndagen..



Ha en skön kväll o sov så gott....





Av Ellen - 10 januari 2009 01:43

Skulle ha lagt mig för länge, länge sen..men det vart inte så....fastnade på msn:en o  det är inte förrän nu som ja såg vad klockan egentligen var....:-(


Men nu tänker ja krypa ner brevid min man o mysa lite..fast han har ju sovit i flera timmar...så det blir nog inget mys utan ja får vända mig om o försöka sova lite..det är en ny dag om ett par timmar..


Håller tummarna för dig Jenny att mensen kommer imorgon...håller dem så hårt ja bara kan...håller dem även för min egen del att mensen inte ska komma....dag 25 idag (lördag) men än finns det tid att den kan komma....:-(


Natti alla mina vänner...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards