Alla inlägg den 3 januari 2009

Av Ellen - 3 januari 2009 16:14

Imorgon så är det sista dagen för min sida att se ut som den gör....



På måndag så kommer ja att byta ut julbilderna mot mer vårbilder o lite där till....



Skönt att gå mot ljusare tider fast det dröjer ju ett bra tag till men tanken att man gör det får en att må bra...



O se när vintern sakta går mot våren...fåglarna kommer fram/ tillbaka.. "grusbilen" sopar bort gruset från våra gator...då tycker ja det är vår när de har kommit fram...



Kram på er alla...

Av Ellen - 3 januari 2009 15:34

Tänkte inte sätta mig här idag....men det är som en drog man bara måste hit...


Men ja kan inte sitta här alltför länge för ja får gäster hit ikväll( Henrik´s bror med tjej) o sen så har ja lite annat att pyssla med...men vi får väl se hur det blir med den saken....


Idag så har det varit en fin dag...soligt o varmt...nja varmt o varmt men det har i alla fall varit varmare idag än vad det har varit de senaste dagarna....då har det ju varit mellan 10-15 minus o idag så har det varit runt 3 minus...


Men imorgon enligt min gubbe så skulle det bli jättekallt...tror han sa att det skulle kunna bli mellan 20-25 minus....burrrr....tur att man inte är tvingad att gå ut då....


När det är såå kallt eller dåligt väder så är man väldigt tacksam att man inte har nån hund som ska ut o rastas....tacka vet ja katter o fåglar..

 har ju 2 katter o 2 underlater...


Idag så har vi varit en sväng till stan o shoppat...det var Henrik som skulle ha lite grejer...sen var vi o handlade mat...lunchen idag fick bli på Sibylla...sen åkte vi hem o drack kaffe...


Igår så var ja till Ikea med min syster o hennes tös...ja Alice var oxå med...köpte en del på Ikea bl.a flyttkartonger som ja ska stoppa ner julen i...burkar...ett rött litet bord till Alice..


Det var utförsäljning så det kostade bara 49:- annars 99:-...tror det skulle upphöra...sen så vart det en hel del annat men dock inga värmeljus eller servetter för det brukar vara vanligt att folk köper... men för min del så vart det inga denna gång...


Sen så var vi på lite andra affärer som t.ex Lindex, Hennes, Kappahl mfl.. köpte lite kläder till Alice....köpte även 2 små bodys o 2 matchande byxor till som lille Linus ska få i present..han får även en söt liten nalle som Alice har valt ut...


Efter våran shoppingtur så åkte vi hem till min syster o fikade..sen var det en timmes bilresa hem...om inte mer för de körde sååå långsamt... de man hade framför sig o man kunde inte köra om för det kom

mötande i stort sett hela tiden...


Idag så blir det lite hopp från den ena dagen till den andra men det får ni stå ut med....idag så hände det nåt som ja har längtat efter...


Vi har ett "förråd" eller det är en lägenhet på 2 rum o kök där vi förvarar våra saker som t.ex julsaker...kläder o leksaker från Alice o mycket, mycket mer....


Men i somras så ville en vi känner hyra det ena rummet så de kunde förvara en del av sitt bohag innan de fick den nya lägenheten i Göteborg o de tog verkligen upp hela det rummet så en annan far inte haft så väldigt med plats...men idag så har de varit där o tagit rubbet så nu är det bara för mig o möblera tillbaka mina möbler allt ifrån sängar till soffa...


Vi har denna lägenhet till våra övernattningsgäster....min mamma o pappa samt bror bodde alltid där när de var hit o hälsade på för då stannade de alltid i flera dagar...de trivdes som fisken i vattnet där...


Lägenheten ligger mittemot vårat hus så det är inte långt dit...men sen mamma vart sjuk o så, så har inte pappa varit här så ofta...sen så vågar han inte lämna min bror ensam hemma...


Visst är han stor nog (fyller 19 i år) att vara ensam hemma men han "lever livet" så pappa är rädd att han skulle leva livet lite för mycket så att han kunde bli vräkt eller så...


Min bror är inte den som tänker på konsekvenserna....utan han lever här o nu...inte sen...vilket kan ställa till det...sen så är det lite annat som gör att pappa inte vågar lämna honom ensam...


Ja har ju nämt att min pappa o bror bråkar mycket...o kommunicerar inte nåt vidare...så ja hoppas verkligen att under detta år att det ska  ske en förändring...att de börjar prata o umgås på ett vanligt sätt inte som det är idag..


O sen så har min bror problem med humöret men han har sökt hjälp för det så vi får se hur det går....det kanske skulle lugna ner sig inom många områden om han fick sitt temperament under kontroll för som det är nu så är det inte det....


Jobbig situation för oss alla...o då menar ja mig, pappa o min lillebror för de andra syskonen har inte en enda aning om vad som händer o sker i våra liv...vilket är tragiskt men men....inget att göra åt....


Men det kan vara väldigt  jobbigt för en annan... att man kan känna att man inte räcker till....man vill så gärna men det räcker inte...men ja försöker så gott ja kan o mer än så kan ja inte....måste ju själv hålla mig "över ytan"..


Men ja måste även säga att det var ett tag sen nu som ja mådde så där dåligt som ja kunde göra...peppar, peppar....ta i trä....visst så kan ja känna av lite men inte så som ja har gjort förr för då kunde ja verkligen må dåligt.... man tappade greppet...ville inget mer (dock inte självmordsbenägen eller nåt sånt...men man ville bara släppa taget om allt o alla...sticka sin väg o kanske aldrig komma tillbaka)..men som sagt så var det ett tag sen ja kände så....


Hoppas att ja slipper känna så i år....men man vet aldrig...håller tummarna i alla fall....tror inte på hoppet men man kan ju alltid önska att önskningarna slår in....


Nej, nu måste ja ge mig men vi ses snart igen....


Kram o ha en trevlig kväll...



Av Ellen - 3 januari 2009 01:54

Klockan är snart 2 på natten o ja har ännu inte lagt mig...har suttit o surfat runt men nu ska ja gå o lägga mig...


Det är ju en dag imorgon....eller rättare sagt om ett par timmar..så för att inte bli att för kinkig så är det bäst att ja går o lägger mig...


Natti, natti....sov så gott....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards