Alla inlägg den 25 januari 2009

Av Ellen - 25 januari 2009 16:32

Ikväll så blir det älgstek, kokt potatis o gräddsås med svart vinbärsgele i...o kokta grönsaker...


Mums fillibabba....inga fel alls...längtar tills ja får sätta tänderna i älgen....:-)


Ciao

Av Ellen - 25 januari 2009 16:11

Han kom upp innan vi åkte iväg....


Han frågade varför ja var så sur...ja förklarade...han tyckte att ja var orättvis....att ja sårade honom...


Men varför är det alltid JAG som ska bli sårad...dags att ge tillbaka.. att han oxå ska få känna o veta hur ja känner mig...


Kände hur det brände i mina ögon men ja  lyckades hålla tillbaka tårarna...men samtidigt så fick ja dåligt samvete för han såg verkligen ledsen ut när ja sa både det ena o det andra...


Visst nu kanske ja inte menade allt ja sa..men när man är arg o ledsen så säger man mycket man inte menar...det är därför det kan bli så jävla fel..


Men han ville att vi skulle prata om detta ikväll så ja får väl låta honom prata då...men bäst är nog att göra det när Alice sover...så slipper hon höra o se...


Kram

Av Ellen - 25 januari 2009 16:04

Är nyss hemkomna från julgransskakningen....


Det var mindre med folk i år än vad det var förra året men det kom nog en 20-25 barn o 15 vuxna..


Det bjöds på dans runt granen..vet inte när ja sist dansade runt granen.

det var inte i år i alla fall...:-)


O till kaffet så var det en massa hembakade kakor...allt detta fick vi för 20:-/person


Bullar

Kärleksmums med nån rosa glasyr på

Brysselkex

Chokladbollar (eller negerbullar med så får man ju inte säga)

Mini-molusker

Rosa maränger

saft/kaffe


O sen så var det en godispåse från tomten till alla barnen...


God Jul...

Av Ellen - 25 januari 2009 11:47

Detta är väl på både gott o ont...


Ja är kortsint....heter det så?...långsint....kortsint...hmm...ja ni fattar..


Hur som helst...ja hinner knappt bli arg förrän det går över...måste verkligen anstränga mig för att få vara arg...


Ibland så skulle man behöva få vara riktigt arg o få ur all den dåliga energin..men hur gör man när man inte kan det???


Men ja tänker inte låta Henrik komma undan denna gången...han ska allt få höra....han kommer alltid undan då ja har svårt att vara arg....men ja ska hålla på mig så att ja kan säga vad ja tycker o tänker...


O nu kanske ja låter självisk...men nåt sex idag/ikväll blir det inte....ja får missa denna chansen att bli med barn...nu har ja inte speciell koll på när ja har ägglossning då min mens eller vad man nu ska kalla den är väldigt oregelbunden..


Men det är typ denna helgen som det skulle gökas....men nu har ja tappat lusten...visar han inte mer intresse än så o visar att han oxå tar detta på lika mycket allvar som mig då kan det kvitta...


Ja är nog så skör utan att han ska behöva hjälpa till...:-(

Av Ellen - 25 januari 2009 11:30

Tog upp en älgstek igår på nästan 1,8 kg som ja nu håller på o tillreder...väntar på att vattnet ska koka upp..


Kattungen sitter o  tittar nyfiket upp mot grytan...han tycker nog det luktar gott...får passa honom så han inte hoppar upp på spisen o bränner sig...


Henrik sover....han kom upp imorse..ja såg då inte till att han kom upp...kom sen upp o la sig vid 10-tiden när han hade ätit frukost..


La sig brevid mig o frågade om ja var vaken...svarade surt ja det är ja...han sa oj oj oj...ska bli nyterist...ja fräste tillbaka...hoppas du är dålig....


Varför det? frågade han.....ja fräste tillbaka..det borde du veta...nej vad då fick ja till svars...ja vet att vi skulle "arbeta" igår men så vart det inte...


Nej, just det...sen klev ja upp...


Ibland så känns det som om ja är ensam om detta med att få et barn till...vet att han inte kan gå på diverse undersökningar o så men ändå..


Det är ja som ska gå på alla olika undersökningar....


Det är ja som ska äta en massa olika piller o ta en massa olika blodprover...


Det är ja som ska räkna dagarna...planera ett sk. sex-schema (det låter illa men det är ju så det är)..


Det är ja som springer på apoteket o köper mediciner, gravtest o annat...


Det är ja som ska tänka på vad ja ska o inte ska äta...


Det är ja som får ta första slaget...då testet visar negativt eller att mensen har kommit...


Det är ja som blir straffad när det kroppen inte funkar...


Det är ja som får lägga mig på operationsbordet då det slutar i ett missfall...


Det är ja som blir psykiskt rubbad...det är mitt hjärta som krossas...

Henrik lider väl oxå men han visar det aldrig så därför känner ja mig

ensam..


Det är ja som ska bli med barn...


Det är ja som ska förändra min kropp o själ... psykiskt o fysiskt...


Det är ja som ska föda o ta hand om barnet...(viket ja gör mer än gärna)


Jag...jag....jag...jag...


Förlåt om ja låter gnällig o egoistisk...men ja vill ibland bara skrika....


Visa att du bryr dig...visa att vi är två om detta...det kanske inte är meningen att vi ska ha fler barn ihop???


Det var bara det ja ville säga......



Av Ellen - 25 januari 2009 02:33

Har suttit uppe o väntat på att Henrik skulle komma hem..


Ingen ide´o lägga sig innan han är hemma för han väcker en alltid..sen så var ja lite myssjuk..


O inte bara det..ev ägglossning på g så det var både nytta med nöje...


Men det vart SKIT av alltihopa...Henrik sårade mig ikväll..han visste vad som var på g men ändå så kom han hem..skitfull...


Rumlade in...direkt in på toan o spydde (vilket ja är tacksam för) o sen så förstod han inte varför ja var så sur o inte tog emot honom med öppna armar...


FAN TA DIG....ibland så verkar det som du inte tar vissa saker på allvar....


Så nu är det kanske försent..har inte velat haft nåt sex innan då ja inte visste om ja var med barn eller inte...men nu kanske ja missar denna månad oxå...


*en tår rinner nerför min kind...är så arg,besviken o ledsen....*


Varför tog du inte bilen ikväll för då hade du varit nykter o vi kunde göra det som skulle göras???


Hoppas att han är jävligt bakfull så att han får straffas lite...


Ja kanske låter lite väl hård emot honom...men han har sårat o svikit mig.....



Av Ellen - 25 januari 2009 00:43

Nu är det nog inte så länge kvar innan Henrik kommer hem...


Fast i o för sig så vet ja inte när det slutar men ja tror det var kl 1 o sen så tar det ju ett tag innan man kommer iväg...


Så när ja tänker efter så kanske han inte alls är snart hemma...det kan ju vara 1-2 timmar kvar...:-(


Ja, ja han kommer när han kommer....ja surfar vidare på nätet..


God natt...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards