Direktlänk till inlägg 25 januari 2009

Älgstek på spisen...

Av Ellen - 25 januari 2009 11:30

Tog upp en älgstek igår på nästan 1,8 kg som ja nu håller på o tillreder...väntar på att vattnet ska koka upp..


Kattungen sitter o  tittar nyfiket upp mot grytan...han tycker nog det luktar gott...får passa honom så han inte hoppar upp på spisen o bränner sig...


Henrik sover....han kom upp imorse..ja såg då inte till att han kom upp...kom sen upp o la sig vid 10-tiden när han hade ätit frukost..


La sig brevid mig o frågade om ja var vaken...svarade surt ja det är ja...han sa oj oj oj...ska bli nyterist...ja fräste tillbaka...hoppas du är dålig....


Varför det? frågade han.....ja fräste tillbaka..det borde du veta...nej vad då fick ja till svars...ja vet att vi skulle "arbeta" igår men så vart det inte...


Nej, just det...sen klev ja upp...


Ibland så känns det som om ja är ensam om detta med att få et barn till...vet att han inte kan gå på diverse undersökningar o så men ändå..


Det är ja som ska gå på alla olika undersökningar....


Det är ja som ska äta en massa olika piller o ta en massa olika blodprover...


Det är ja som ska räkna dagarna...planera ett sk. sex-schema (det låter illa men det är ju så det är)..


Det är ja som springer på apoteket o köper mediciner, gravtest o annat...


Det är ja som ska tänka på vad ja ska o inte ska äta...


Det är ja som får ta första slaget...då testet visar negativt eller att mensen har kommit...


Det är ja som blir straffad när det kroppen inte funkar...


Det är ja som får lägga mig på operationsbordet då det slutar i ett missfall...


Det är ja som blir psykiskt rubbad...det är mitt hjärta som krossas...

Henrik lider väl oxå men han visar det aldrig så därför känner ja mig

ensam..


Det är ja som ska bli med barn...


Det är ja som ska förändra min kropp o själ... psykiskt o fysiskt...


Det är ja som ska föda o ta hand om barnet...(viket ja gör mer än gärna)


Jag...jag....jag...jag...


Förlåt om ja låter gnällig o egoistisk...men ja vill ibland bara skrika....


Visa att du bryr dig...visa att vi är två om detta...det kanske inte är meningen att vi ska ha fler barn ihop???


Det var bara det ja ville säga......



 
 
Magnus

Magnus

25 januari 2009 13:17

Stackare, låter inte som om du har en av dina bättre dagar idag. Men jag förstår dig...

http://magnuswikberg.bloggagratis.se

 
linda

linda

26 januari 2009 20:15

lider med dig!!!

http://jagstad.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen - Tisdag 6 feb 14:57

Vi har ju skaffat skatter o det har verkligen inte varit nån dans på rosor (varför man nu säger så för det rosor är ju taggiga o jävliga) men hur som så har det inte varit bra..det började med att ja kastrerade katterna o då visade det sig att på den...

Av Ellen - Tisdag 23 jan 16:45

Herregud...ja nu kan vi i alla fall inte säga att vi inte fick en vit jul eller vinter för den delen...men känner att det räcker nu...just nu så har vi 5 plusgrader solen har lyst och en hel del av snön har försvunnit men också gett stora vattensamli...

Av Ellen - Tisdag 23 jan 15:47

Här är det sjukstuga deluxe..nja kanske inte riktigt så illa men det har varit..började med att Livia fick lite ont i huvudet o halsen i torsdagskväll..kände sig inte jättesjuk på fredag men valde att stanna hemma o det var väl tur det för POFF från ...

Av Ellen - Tisdag 16 jan 14:39

Halva januari har gått o det var över 1 månad sen som ja skrev nåt här...sa att ja skulle bli bli bättre på att skriva o det såg vi ju hur det gick med det....men å andra sidan så kan man ju inte tvinga fram nåt att skriva om, om man inte kan vill el...

Av Ellen - 9 december 2023 15:11

Endast 22 dagar kvar av 2023...även detta året har varit en speciellt år..så mycket elände som har hänt/händer i Sverige och i övriga länder...krig...dödskjutningar...bränder av olika de slag...ja det har varit så mycket neagtiva händelser så man ork...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards