Alla inlägg den 9 november 2009

Av Ellen - 9 november 2009 13:33

Alice o Henrik hade hemligheter för sig o ja fick inget veta förrän vi kom hem till pappa o gissa om ja vart förvånad när det visade sig att Henrik själv hade varit på shopping..

 

Han hade köpt kläder till Alice...tights....en topp med Hello Kitty på...två jättefina klänningar...vantar till Livia..o det är inget som ja tror har hänt tidigare...i alla fall inte utan mig...

 

För det hela började med att Alice ville ha klänning på sig...o det var meningen att ja skulle köpa när ja sprang på nån bra men har inte gjort det ännu...så när Alice skulle ta en så visade det sig att hon hade vuxit ur de få hon hade så hon vart så ledsen så...

 

Men då lovade Henrik henne att hon skulle få nu o på så vis var det....

 

De kan om de vill...dessa män...trots sina "brister" (för vi kvinnor har ju absolut ingaObestämd) så älskar vi dem....

Av Ellen - 9 november 2009 13:28

Efter partyt så åkte vi hem till pappa....det var ja, Henrik, Alice o Livia.. för att fira fars dag...

 

Pappa bjöd på smörgåstårta...sen vart det även tårta o 5 sorters kakor...

 

Vi passade även på o fira Alice som fyller år på onsdag...tänk att hon fyller 5 år....vart har åren tagit vägen??

 

Så det vart paketöppning åt alla håll...pappa, Henrik o Alice fick medans ja, Livia o min lillebror fick titta på...men våran tur kommer...

 

Senare på kvällen så var det Henrik´s pappa som skulle firas o det gjorde vi hemma hos Henrik´s bror..vi såg till att han bjöd på mat så stod vi för fika...

 

Så det vart heldag på resande fot...


Av Ellen - 9 november 2009 13:18

Var iväg igår på ett sånt party hos min syster....

 

Det var ett lite annolunda party o sen så hade man råd...det var inte svindyrt...utan det fanns nåt för alla plånböcker...

 

Detta köpte ja till Alice i julklapp:

 

  

En bricka o en godisskål

 

Av Ellen - 9 november 2009 12:43

Var gärna med o svara på min omröstning...

 

Kul att veta hur folk i vårt avlånga land gör...

 

Ja själv plockar inte fram tomtarna ( nån enstaka som hör ihop med advent men inget mer) förrän nån dag eller dagen innan julafton...

 

Hur gör du/ni?

Av Ellen - 9 november 2009 12:35

Tills det är dags att tända 1:a ljuset i adventstaken...

 

O i var o varannat fönster så står en ljustsake eller hänger en julstjärna o lyser varmt o fint...

 

O i trädgården så har många pyntat med alla möjliga o omöjliga ljusslingor/figurer m.m som lyser upp våran mörka årstid...

 

  

Av Ellen - 9 november 2009 12:21

3 ägg

1 dl socker

150 gr schweizernötchoklad (marabou)

3 dl grädde

 

1. Vispa 3 äggulor med 1 dl socker...

 

2. Hacka chokladen ganska smått o blanda ner den i äggsmeten...

 

3. Vispa 3 dl grädde ganska hårt o blanda ner den i choklad/äggsmeten...

 

4. Vispa äggvitorna till ett hårt skum o rör ner det i smeten..

 

5. Häll smeten i en pajform (ja använda en i keramik) o jämna till....på med plastfolie o in i frysen minst 4 timmar...

 

6. Ta inte fram den för tidigt innan servering för den smälter ganska fort...

 

 

Ja har själv inte provat men man kan säkert byta ut schweizernöten mot en annan smak....men den med nöt tycker ja är väldigt väldigt god...o det tycker även resten av min familj...

Av Ellen - 9 november 2009 11:30

Var in på Sofia ´s blogg o så fick ja se att hon hade gett mig denna award...gissa om man blir glad...Glad

 

 

Man skulle sen skicka den vidare till 3 vänner...vissa har redan fått denna så även om ja tycker att alla mina vänner är värd denna så får ja väl välja ut 3....så ja väljer dessa:

 

Jenny

 

Ninna

 

Lila

 

 

Sen skulle man skriva 10 saker om sig själv (valfritt)..så här kommer mina 10:

 

1. Ja är näst yngst av mina syskon...vi är 4 st (19..31..35..41)

 

2. Min första kärlek hette Christian...o det var på lekis

 

3.  Ja har ALDRIG provat droger (förutom alkohol o tobak) o intresset att prova finns heller inte...men ja har varit på efterfest där det har snortats....

 

4. Ja är varken piercad eller tatuerad..fast i mina ungdomsdagar så ville ja ha en tatuering i ryggslutet (motivet var en tiger) o en ring i högra ögonbrynet men ja hade lite förstånd så det vart inget vilket ja är tacksam för idag..

 

5. När ja var 19 år så var ja stamkund på krogarna i Karlstad där det var 23-års åldersgräns..

 

6. Har aldrig tyckt om att umgås med yngre eller jämnåriga( förutom min bästa kompis) när ja var yngre så därför hängde man ihop med äldre kompisar o på så vis så vart det att man hängde på krogarna med högre åldersgräns....ja var mogen för sin ålder...men idag så kan ja umgås med yngre/jämnåriga..

 

7. När min lillebror föddes så var ja överlycklig....han var verkligen mitt allt...o ja lovade honom att skulle nåt hända mina föräldrar så skulle ja ta hand om honom...han skulle inte behöva hamna på fosterhem eller nåt sånt...

 

8. Ja o Henrik träffades för lite mer än 8,5 år sen (april -01)...förlovade oss året efter (april -02)..ja flyttade hem till Henrik (aug -02)...fick vårt första barn (nov-04)...ja friade (april-06)...vi gifte oss (juli-07)...o har nu fått vårat andra barn (okt-09)

 

9. Det viktigaste som måste finnas på ett julbord är Janssons frestelse (men ja måste erkänna att det inte är alla som smakar bra men den pappa gör...mumsfillibabba)...o julmusten...

 

10. När ja var liten så ville ja bli paketinslagerska..en sån som skulle slå in paket dagarna i ända....men det vart inte så..utan ja vart barnskötare i grunden som hamnade i vården...

 

 

Ja här fick ni veta 10 nödvändiga (mmm jättenödvändig fakta) saker om mig....Tungan ute




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards