Alla inlägg den 5 februari 2009

Av Ellen - 5 februari 2009 22:59


Ska ja ta o krypa till sängs (säger man så?? för ja har då inte tänkt att krypa utan gå...)....tänkte ja skulle mysa lite med min gubbe innan John Blund kommer....tyvärr så kräver ja mer grus än min man...


Därför är det viktigt att ta varje tillfälle man får....:-)


Natti, natti.....sov så sött....

Av Ellen - 5 februari 2009 22:35


 Denna utmaning eller vad man nu ska kalla den för får den som vill göra men nån som ja är extra nyfiken på är dessa personer..

Jenny, Sofia, Linda o sist men inte minst Truddelutt..


Hoppas att ni vill svara på dessa frågor men hur som helst så kommer mina svar här...


Vad gillar jag för färg? Ja är ingen dyster människa men ja använder mycket svart..men även rött sen kan väl även en o annan färg slinka in...o sen så beror det på om det är kläder eller typ en tapet för då vill ja inte ha svart...


 

Vad gillar jag för musik? Är en allätare..sällan ja sätter på nån skiva utan det får bli det som spelas på radion Radio City eller Rix Megapol


Vad är jag rädd för? Tycker inte om spindlar...sen är ja rädd för att någonting ska hända mina nära o kära...



Vad är mitt underbaraste upplevelse? Eftersom man går igenom olika stadier här i livet så kan ja säga att min första underbaraste upplevelse var när min lillebror föddes 1990....sen var det när min dotter föddes 2004...o min senaste upplevelse var när ja gifte mig 2007...


 

Vad gör mig glad? När ja får umgås med mina nära o kära...tycker inte om att vara ensam för ofta...o nåt som verkligen skulle göra mig glad är om vi fick ett barn till...


 

Vad gör mig ledsen? Mycket...just nu så är det väl min kamp mot att bli gravid dom plågar mig mest...



Vilken är min favorit film? Svår fråga för det finns många bra filmer..nån film som alltid går hem är väl Grease eller Dirty dancing...


 

Något jag ångrar?  Att ja inte gifte mig tidigare så min mamma hade fått vara med...men hon fick i alla fall veta att vi skulle gifta oss o det glädjer mig mycket för hon vart väldigt glad när hon fick höra nyheten...

Av Ellen - 5 februari 2009 22:14

Hämtade ut kort för ett tag sen...


Hade tagit kort vid minneslunden där min mamma ligger....visst så kanske det inte är nån plats man tar kort på men alla som har varit vid nån minneslund någon gång vet hur otroligt fint det är där...med alla ljusen o blommorna


O detta var på nyårsafton 2008 o det lyste så många ljus o det var otroligt fint så ja ville ha ett kort...


Men som sagt när ja hade hämtat ut mina kort o kollat igenom dem  så vart det tyvärr inga bra bilder från minneslunden...


Det är nåt vitt framför...ser nästan ut som när man tar kort då det snöar för då kan det ju bli vita prickar...men det konstiga är att det inte snöade den dagen...


Så ja tänkte för mig själv att tänk om det är själarna som man ser...men sen tänkte ja inte mer på det förrän ja visade korten för min syster o kan ni gissa vad hon sa om just det kortet??


- Det är själarna som flyger omkring....


Kan det ha varit det eller??.. finns det själar?..kan man i så fall verkligen fånga dem på bild??


Ja ska se om ja inte kan ladda ner bilden så ni får se hur ja menar....


Men om det nu skulle vara det så skulle det vara lite fränt för inget av de andra korten vart så, så det kan ju knappast bero på kameran...


Ja ja vet inte....nån som vet???

Av Ellen - 5 februari 2009 22:07

Antar att många har sett det programmet...



Men vad ja inte förstår är: HUR I HELVETE HAR DE KUNNAT FÅTT KÖRKORT??



Det är för mig obegripligt...de ser sig inte för, gasar på som bara den eller kör så sakta att bilen knappt rullar osv...



Ja hoppas att dessa som är med får sina körkort indragan för de är en

fara i trafiken....



Visst finns det dåliga bilförare lite varstans i vårt avlånga land men det är skrämmande att se HUR DÅLIGA bilförare det finns...



Visst ja är ingen mästare på att köra bil... ja gör fel ibland men ja har vett o sunt förnuft som talar för att man inte kör hur som helst, när som helst o var som helst...



Måtte ja aldrig stöta på nån av dessa....:-(

Av Ellen - 5 februari 2009 22:03

Ja ger den fem möss av fem möjliga...fast att den var väldigt mäktig o den var svår att skära i bitar då Pollyn trådade sig o det var kletigt...


Men bortsett från det så var den väldigt god o den smakade verkligen Polly...

Hade grädde till men den skulle nog smaka lika gott med vaniljglass till..





Av Ellen - 5 februari 2009 17:39

Ja den gör det...men först så får ja ta tag i tvätten...så den blir hängd...


Men ja kanske tittar in senare..om inte så får ni alla ha en trevlig kväll...


Tack o hej-leverpastej..

Av Ellen - 5 februari 2009 17:11



3 ägg

2 dl socker

100 gr smör

200 gr mörk choklad

½ dl mjöl

1 påse Polly



1. Vispa ägg o socker vitt o poröst...



2. Smält smöret. Bryt chokladen o låt den smälta i smöret...



3. Rör ner chokladen i äggsmeten..Tillsätt mjölet...Ha i Polly (hela)



4. Häll smeten i en smord o bröad form med löstagbar kant...



5. Grädda i mitten på 175 grader i ca 20-25 min...(fast ja fick ha´min inne i 30-35 min)



6. Servera kakan med vaniljglass eller vispad grädde...




Har själv inte smakat på denna kaka...ännu....men enligt min syster så är den jättegod....

Av Ellen - 5 februari 2009 17:09

Har faktiskt träningsvärk i låren...känner av det när ja hukar mig ner...



Men ska man vara/bli fin får man lida pin....:-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards