Alla inlägg den 12 februari 2009

Av Ellen - 12 februari 2009 22:28

Nu tar ja kvällen.....


Känner mig lite sömnig så det är bäst att man passar på o går o lägger sig innan man går över den gränsen o blir pigg igen...


Men ja återkommer en snabbis imorgon...


Natti natti mina kära vänner...

Av Ellen - 12 februari 2009 21:01

Såg ett inlägg om att man kunde göra ett test för att kolla hur "gammal" man är...


Men tyvärr så vart mitt resultat inte det bästa..visst ja har aldrig skäms över min ålder men....


Enligt testet så borde min ålder vara 46,3 enligt Sveriges Vuxenpoängsstyrelse...


Det är bara 16,3 år för mycket..eftersom ja är bara 30....men skulle ni vilja prova så ska ni gå in på www.vuxenpoäng.com...


Man skulle nästa kunna utmana sina bloggvänner på detta o se vem som blir äldst o vem som blir yngst...


Så därför "utmanar" ja: Jenny, Sofia, Truddelutt, Linda, Fia o även ni andra får oxå göra detta testet....


Men det var lite kul o göra testet  fast att "min ålder" vart helt fel...:-P



Av Ellen - 12 februari 2009 20:34

Ja imorgon beger det av till våran huvudstad..


Tåget går 12:17 från Karlstad o vi skulle vara framme vid ca 15:30...

sen får vi se hur lång tid det tar innan man hittar till hotellet...men det brukar inte vara några problem..


På kvällen blir det nog bio...vi är inte så mycket för utelivet...man har väl blivit för gammal :-)...så det händer att vi går på bio fast att man är på besök i den stora staden...


Men på lördag så ska vi till Chinateatern o se: "The producers- Det våras för Hitler" o sen hade vi tänkt att gå ut o äta om man får plats...


Henrik hade hört på radion att det var fullbokat på många resturanger på lördag för att många gick ut o åt just för att det var alla hjärtans dag...i värsta fall så får man väl käka på Gyllene Måsen...:-(


Men ja kommer nog in en sväng imorgon efter ja har kört Alice till dagis....sen så hör ni inget från mig på hela helgen...


Men ni klarar er eller???

Av Ellen - 12 februari 2009 19:48

Det kom 32-33 kärringar även denna gång..men en sak skiljdes från mängden...


Det kom en herre...modigt gjort...o dessutom så fyllde han 82 år för 3 dagar sen....


Men han led inte för det..visst kunde han inte hänga med i alla moment men han trivdes ändå blanda alla kvinnor...


Sen så var hans ena dotter där o det var nog hon som hade dragit dit honom...o inte tvärtom.....

Av Ellen - 12 februari 2009 19:44

Var iväg till stan förrut...o köpte ett hjärta....


Ifall om drömmen var ett tecken på att ja skulle skaffa mig ett sånt hjärta...ja kunde inte bara låta bli...vem vet..det kanske kan ge mig tur o lycka...


Tänkte att ja skulle hålla det i handen när ja gör grav.testet det låter säkert jättefånigt men det kanske hjälper...o ja behöver all hjälp ja kan få...


Inte för att ja kanske tror på sånt men nåt sa mig att ja var tvungen o skaffa mig ett hjärta av sten o det har ja gjort nu...


Håller tummarna att hjärtat kommer ge mig den kraft o styrka ja behöver...

Av Ellen - 12 februari 2009 11:52

Såg att klockan snart är 12....om en timme kommer Henrik o då är det bäst att maten är klar...


Idag så blir det kotletter, potatis, sås o kokta grönsaker...mums..


Känner att ja börjar bli hungrig...åt väl inte den största frukosten precis...men ja har bara mig skylla att själv....


Smaklig måltid....

Av Ellen - 12 februari 2009 11:44

För er som följer mitt liv...så är det väl bäst att ni även får veta detta....


Ännu ingen mens...inte en gnutta...*phu*....går nervöst på toan o kommer ut med ett leende när det inte visar nåt tecken på att mensen är på väg...


Hoppas att det fortsätter så...har bestämt mig att ja ska testa mig.. antingen imorgon eller under helgen...


Måste få veta...även om svaret blir negativt...:-(


Men en sak vet ja o det är att oavsett resultat så ska det inte få  förstöra min o Henrik´s helg i Sthlm...


Längtar så att få komma bort...bara han o ja på tu man hand....tur att det är redan imorgon som det bär iväg....


Fast att vi bara ska vara iväg fredag till söndag så är det en del som ska göras innan...


* Kattlådorna o fågelburen ska rengöras...


* Påfyllning av mat o vatten till alla djuren...


* Packa Alice väska som hon ska ha med till farmor o sen en väska med

leksaker som hon ska ha med till Henrik´s kusin på lördag då farmor jobbar...


* Packa min egen väska...


Men sen så tror ja att ja är klar för att resa iväg...


OBS!! GLöm inte biljetterna........

Av Ellen - 12 februari 2009 11:20

Ja då var det dags igen..på lördag är det andra omgången av melodifestivalen..


Vi får hoppas att det är ett bättre utbud denna gång än sist då ja själv tycker att det var många dåliga...o att Petra Mede lugnar ner sig ett par kilon...


Men först ut på lördag är:


1. "Show me heaven" med Lili & Susie


2. "Jag ska slåss i dina kvarter" med Lasse Lindh och Bandet


3. "Never been here before" med Jennifer Brown


4. "1000 Miles" med H E A T


5. " Kärlekssång från mig" med Markoolio   (Joker)


6. "It´s my life" med Amy Diamond


7. " What if" med Cookies ´n´ Beans


8. "Hope & glory" med Måns Zelmerlöw


Ja detta var kvällens  upplägg på sång o artister..men tyvärr så missar ja det för ja är i Sthlm...


Men det gör inget...ja njuter på annat håll...:-)



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards