Alla inlägg den 17 februari 2009

Av Ellen - 17 februari 2009 16:10

Tänkte ja skulle samla ihop lite kläder som Alice inte kan ha eller vill ha o ta dem med till second hand....


Nån krona kan man nog få ihop..visst så skulle man kunna ta det på Tradera men ja tycker det verkar vara en osäker marknad....


Usch vad ja fryser...kanske ja håller på o bli förkyld...har lite skallebank o lite hosta....hoppas det inte blir nåt allvarligt så man blir liggandes...


Ska på kalas till helgen...ett på fredag för Henrik`s kusins gubbe har fyllt år...o sen på lördagen så ska vi på 50-års kalas...ingen släkting men det kan bli kul ändå...


Nu ska ja slänga mig i soffan o se på Tingeling med Alice....o dra ett täcke över mig o hoppas att ja slutar frysa..


Kyliga kramar på er alla...

Av Ellen - 17 februari 2009 16:02

Som ni vet så var ju ja o Alice till en granne på fika...o när vi satt där o pratade så kom det fram att hon skulle iväg med sin dotter till en talpedagog för hon pratar väldigt dåligt...


O då var det meningen att hennes svägerska skulle passa hennes lilla son som är 6 månader men hon kunde inte så ja var inte sen o erbjuda mig att passa honom..


Har passat honom en gång tidigare o han är så glad o lättsam....så vi tog en promenad...han sov i ca 30 min...kom in...fick lägga sig på en filt på golvet..


Sen fick han en ny blöja med hjälp ifrån Alice....o en flaska med välling...så när hans mamma kom o hämta honom så hade han ny blöja,  var mätt o på gott humör....


Man ska väl lämna tillbaka dem i samma skick som man får dem...:-)





Av Ellen - 17 februari 2009 10:14

"Ramen"  ni ser runt min blogg med blommorna...


Det är min brudbukett....en droppformad...


Eftersom ja inte kunde spara den så att den skulle se fin ut..ville heller inte kasta ut en massa pengar på  att konservera den eller vad det nu heter så tog min pappa med den hem o satte den vid minneslunden där min mamma ligger....

Av Ellen - 17 februari 2009 10:10

Inlägg...ute åker snöflingorna sakta, sakta ner.....vill inte ha mer snö så ja hoppas att det inte blir nåt av detta...


6,5 minus visar termometern...men under helgen som varit så var det mellan 15-20 minus....o då är det kallt...


Ska alldeles snart gå...ja o Alice ska iväg till grannen o dricka kaffe samt att barnen ska få leka...hon har en dotter som är lika gammal som Alice...


Men först så ville ja kolla min blogg o läsa mina goda vänners bloggar så nu har ja gjort det..så nu kan ja stänga av datorn med gott samvete....


Hej så länge..

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards