Alla inlägg den 20 mars 2009

Av Ellen - 20 mars 2009 12:17

 illmåendet sakta men säkert smyger sig på mig....hugaligen....


Det är jobbigt men som tur är så hjälper sea-banden...tack Jenny för att du tipsade mig om dem...:-)


De har hjälpt vid många tillfällen....*urk* o snart kommer Henrik in på lunch...får se om ja orkar äta nåt eller inte...


Ibland så tar det emot...tyckte synd om Henrik som hade lagat mat i onsdags (vilket inte hör till vanligheten) o ja kände mig så otacksam...


Då ja mitt i maten kände av illamåendet så ja var tvungen o stanna upp

i mitt ätande för en stund...


Ursäktade mig att det var inget fel på maten o ja kunde inte hjälpa det...han log åt mig o sa att han visste att det inte berodde på det...


Men ändå....det kändes lite "elakt" men ja kunde efter ett tag avsluta min måltid med ett resultat av en tom tallrik...o maten behöll ja oxå...


Av Ellen - 20 mars 2009 11:51

Nu är det i stort sett klart...ska få det slutgiltiga beskedet på måndag.. men hon ja pratde med skulle inte kunna tro att det skulle vara några som helst problem...


Så om ja får klarttecken så ska ja vara på ett dagis...i 3-4 veckor...med start efter påsk...


Det kan om ja har tur öka mina chanser att få bli tim.vikarie....man kan ju alltid hoppas men som sagt...man ska inte ta nåt för givet...


Ska även söka lite sommarjobb lite varstans så får vi se om ja får nåt.. man planera ju inte så långt fram för ja som ni vet...går allt enligt planerna så ska ja ju vara hemma o vara mammaledig...


En lååååååång tid framöver...fast tyvärr så tar även den tiden slut...:-(

men det tar vi då...

Av Ellen - 20 mars 2009 10:51

Ja då var det slutet på veckan o ännu en helg står för dörren....


Vad händer det under helgen för min del då??


Ja ikväll så är vi bjudna hem till Henrik´s kusin o gubbe på lite mat o kortspel...


Vet annars inte vad som händer under helgen..inte mer än att Henrik jobbar....vad annars.....





Av Ellen - 20 mars 2009 10:48

Vi hade även gäster här igår som såg på matchen....det var Henrik´s bror med kärring....


Så det vart tacos till mat....Alice älskar det så det passade ju bra....tacos är nog en ån rätt som går hem  i stort sett hos alla...


Sen vart det persikoglass med hallon till efterrätt...även en klick vispad grädde o nån maräng..

Av Ellen - 20 mars 2009 10:43

Ja igår möttes dessa lagen...första matchen av sju möjliga...


O igår så var det FBK som tog hem första segern med 2-0...det var en spännande match då det inte vart något mål förrän det bara var några sekunder kvar av sista perioden...


Första målet kom 19:46 o det andra målet kom 5 sekunder efter 19:51...


Men än är det långt kvar....må bäste lag vinna.....





Av Ellen - 20 mars 2009 10:36

Igår gick ja o Alice på stan med en kompis o hennes två små barn....


Hade väl tänkt o bara gå nån timme men det vart en 4,5 timme...men vi hade ju inte bråttom så varför inte njuta...sen så skulle ja ha tag på en del kläder till Alice så det vart en hel del affärer...


Köpte detta till Alice:


* 3 par byxor

* 1 tunika

* 1 långärmad tröja

* 3 par skor (joggingskor, sandaler o mer finskor)


Skulle även ha tag på en vårjacka...letade i alla tänkbara affärer men utbudet var begränsat.....fanns inte alls så mycket att välja mellan...


O sen så var de antingen fula...för små..för dyra osv...så ja fann tyvärr ingen just då..


Efter stan så åkte vi hem till min kompis o fikade....min syster kom oxå dit o hennes två barn...


Sen innan ja åkte hem så åkte ja till Maxi för att handla..o gissa vad ja hittade där???


En vårjacka med byxor till för endast 299:- så det fick det bli...


Måste ju ha lite vårkläder tills vi reser ifall det skulle bli så att solen o värmen skulle titta fram...:-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards