Alla inlägg under juni 2010

Av Ellen - 17 juni 2010 15:22

HAR DU ÅNK?


Verkar detta bekant?


Jag blev nyligen diagnostiserad med ÅNK


 

              (Åldersbetingad nedsättning av korttidsminnet)..


Så här visade sig symptomen:


 

Jag bestämde mig för att tvätta bilen.

 

 

  Eftersom jag trots allt går förbi en brevlåda när jag ska till pappersinsamlingen kan jag lika gärna posta svarsblanketten.
 

Men då behöver jag en penna. 

 
Mina pennor ligger på skrivbordet i arbetsrummet,
så jag går in dit och hittar en flaska juice som jag börjat dricka ifrån.

 

 Jag ska börja leta efter pennan, men först måste jag flytta juicen så jag inte råkar spilla på skrivbordet.

 

Juicen håller på att bli varm och bör sättas in i kylen.

 

 På väg till köket med juicen får jag syn på en blomvas som står på bänken. 
 

Blommorna behöver vatten, så jag ställer ifrån mig juicen på bordet..

 

 Då ser jag mina glasögon som jag letat efter hela förmiddagen.

  
Det är bäst att jag lägger dem på mitt skrivbord, men först ska jag vattna blommorna.

 

Jag lägger glasögonen på köksbänken och fyller vattenkannan med vatten. 
 

Då får jag plötsligt syn på fjärrkontrollen till TV:n.

 


Någon har lagt den på köksbordet.

 


Ikväll när vi ska se på TV kommer vi att få leta efter kontrollen, men ingen kommer att tänka på att den ligger på köksbordet.

 
Jag bör lägga den där den ska vara, men först ska jag vattna blommorna.
 
 Därför lägger jag räkningarna och ett brev med en svarsblankett på bordet och bestämmer mig för att tömma papperskorgen först.

 

Jag häller lite vatten i vasen,
men det mesta hamnar på golvet.

 

 

Jag lägger tillbaka kontrollen
på bordet och går för att leta en trasa..

 
Så går jag ut i hallen igen för att försöka komma på vad jag
hade tänkt göra.
 
Vid dagens slut är:

 

 

 bilen fortfarande smutsig,

 

 

svarsblanketten har inte blivit postad,

 

det står en flaska med varm juice på bänken,

 
blommorna är vissna,

 


jag kan inte hitta någon penna,

 

 

jag kan inte hitta fjärkontrollen till TV:n,

 

 

 jag kan inte hitta mina glasögon och jag har ingen aning om
var jag lagt bilnycklarna.
 
Jag försöker komma på varför det inte blev något gjort idag.

 
Det är förbluffande för jag vet att jag har varit upptagen hela dagen och jag är helt FÄRDIG.

 

 

Jag förstår att detta är ett
allvarligt problem och jag ska söka hjälp för det, men först
ska jag kolla min mail.....

 

   


När jag är på väg ut till garaget upptäcker jag
posten i hallen.

 

  Bäst att kolla posten innan jag
tvättar bilen, säger jag till mig själv.
 

Jag lägger bilnycklarna på bordet,
kastar reklamen i papperskorgen och märker att den behöver tömmas.

Av Ellen - 17 juni 2010 15:14

Det var en svensk kille som åkte ner till Australien och började jobba på en oljeplattform.
 

Veckorna gick och han kände sig väldigt ensam för det fanns ingen annan från Sverige där.

 

Men så en dag kommer det två st norrmän till plattformen och de tre blir allra bästa vänner, varje dag efter jobbets slut går dom tre grabbarna till puben på plattformen och detta håller på i flera månader tills svensken omkommer i en olycka...



 
 
Då säger den ene norrmannen till den andra:

 

-  Nu måste vi kolla en sak på svensken innan dom fraktar bort kroppen härifrån!

 

-  Vadå, säger den andre norrmannen?

 

-  Jo , vi måste kolla om han har två rövhål!!

 

-  Men herregud, man kan väl inte ha två rövhål?

 

-  Joooo ! Men har du inte hört vad bartendern säger varje gång vi kommer in på puben?

 

-  Heres comes the Swede with the two assholes again!!!


Av Ellen - 17 juni 2010 15:00

Hallå där...alla bilförare....
 
     
  
  
Jag har tillkommit nu i vår för att be er alla att vara mycket försiktiga när ni är ute och åker...
 
  
  
  
Därför att nu är det den tiden på året då jag håller på att lära mig att gå...
 
  
 
 Så snälla ni...kör inte över mig.... 
 
  
 
 
Titta bara hur söööööt jag är....eller hur? 
 
  
 
Tack snälla du...puss.
 

Av Ellen - 16 juni 2010 22:14

Idag så har ja varit till vetrinären med mina katter..det var dags för vaccination för kattpest o snuva tror ja det är...

 

Det gick smidigt..visst så hörde man att de var missnöjda när de fick sitta i sina burar o sen åka bil...men när de fick sprutan så sa de ingenting...

 

Men det gjorde min plånbok...kalaset gick på 600:- men hellre det än att de blir sjuka...o kanske t.om dör....

 

Men de var i alla fall nöjda igen när vi kom hem o de fick komma ut ur burarna...

 

  

Av Ellen - 14 juni 2010 14:17

9 dl havregryn

3 dl socker

300 gr smör (smält)

3 tsk bakpulver

300-400 gr nougat

 

1. smält smöret...blanda ihop allt utom nougaten.....

 

2. Fördela degen jämt i en liten långpanna (ca 30 x 25 cm)..klä gärna botten med bakplåtspapper...smöra o mjöla så lossnar kakakn lättare...

 

3. Grädda kakan i mitten ca 15- 20 min i 175 grader...

 

4. Hyvla nougaten direkt på den heta kakan o låt den smälta..bred ut den försiktigt med en kniv...

 

5. Låt kakan svalna o skär den sen i lagomt stora rutor...

Av Ellen - 13 juni 2010 20:54

Vi kvinnor är magiska skapelser..

 

Vi blir våta utan vatten...

 

Vi blöder utan att vara skadade...

 

Vi ger mjölk utan att äta gräs...

 

Vi skördar säd utan att så och vi kan göra benlöst kött stenhårt!! =)

 

  

Av Ellen - 13 juni 2010 20:50

Fick veta idag av pappa att min mormor ligger på sjukhus efter att hon i torsdags fick en hjärnblödning...

 

Trots omständigheterna så är hon skapligt pigg men är förlamad i halva kroppen...

 

Får se om hon återhämtar sig eller inte....hon kanske har gjort sitt på denna jord...hon ska fylla 90 år i år...men visserligen så har hon vart nära döden förut o återhämtat sig så vi får låta tiden avgöra...



Av Ellen - 13 juni 2010 20:25

Polismannen stannar en ung kvinna som kör i 80 km där bara 30 km är
tillåtna. Följande samtal äger rum:


- Får jag se ditt körkort?


- Jag har inget körkort längre. Det togs ifrån mig för några veckor
sedan när jag körde rattonykter för tredje gången.


- Jaså, kan jag då få se registreringsbeviset?


- Det här är inte min bil, den har jag stulit.


- Vad, bilen är stulen??


- Ja


- Men låt mig tänka efter. Jag tror att jag såg registreringsbeviset i
handskfacket när jag lade dit min pistol.


- Du har en pistol i handskfacket?


- Det stämmer. Den kastade jag in där när jag hade skjutit ihjäl
ägarinnan till bilen och efter det att jag hade lagt liket i bagaget.


- Ett lik i bagaget??


- Javisst!


Efter den här upplysningen begär polisen förstärkning av sin chef. Bilen
omringas och när chefen anländer, närmar sig denna långsamt kvinnan och
frågar en gång till:


- Kan jag få se ditt körkort?


- Javisst, här är det (visar sitt giltiga körkort).


- Vems är bilen?


- Min! Här är registreringsbeviset.


- Kan du vara snäll och öppna handskfacket, jag skulle vilja se om det
finns en pistol därinne.


- Självklart, men jag har ingen pistol där.


Och naturligtvis var det inte det heller och polischefen fortsätter:


- Kan jag få kasta en blick i bagaget. Min medarbetare säger att det
finns ett lik därinne. (Bagaget är tomt).


- Nu förstår jag ingenting längre. Polismannen som stannade dig sa att
du inte hade något körkort, att du hade stulit bilen, att det fanns en
pistol i handskfacket och ett lik i bagaget.


- Fantastiskt!!! Och jag slår vad om att han påstår att jag har kört för
fort också!!!!


  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards