Alla inlägg under juni 2010

Av Ellen - 4 juni 2010 00:38

  

Av Ellen - 4 juni 2010 00:25

Maken stekte ägg till frukost åt sin hustru.

Plötsligt kommer hustrun inrusande i köket.

- Försiktigt, säger hon, FÖRSIKTIGT!

 

Sätt i mer margarin! Du steker för många åt gången. FÖR MÅNGA! Vänd dem! VÄND PÅ DEM NU! Det behövs mer margarin. Åh, herre gud! VAR ska du få plats med MER MARGARIN?

Dom kommer att fastna! Försiktigt... FÖRSIKTIGT! Jag sa FÖRSIKTIGT! Du lyssnar ALDRIG på mej när du lagar mat! Aldrig! Vänd dem! Skynda dej nu! Är du tokig?

Har du mist förståndet? Glöm inte att salta dem. Du vet att du alltid
glömmer att salta dem. Använd saltet. ANVÄND SALTET! SALTET!!!

Maken stirrar på henne.


- Vad i hela friden är det för fel på dej? Tror du inte jag vet hur man
steker ett par ägg?

Hustrun svarar då lugnt,
- Jag ville bara visa hur det känns när jag kör bil.


  



Av Ellen - 4 juni 2010 00:11

De flesta vet nog vilken dag de är födda på...själv är ja född på en tisdag..här kan ni läsa "hur man är" när man är t.ex ett tisdagsbarn som ja...


MÅNDAGSBARN är en ögonfröjd och är snällt och rart. Den som är född på en måndag, är oftast svärmiskt lagd, och har ett sinne för poesi, är mild, vänlig, godhjärtad och hänsynsfull.





TISDAGSBARN är älskvärd och gör allt med fart. Den som är född på en tisdag, är vanligen stark och handlingskraftig, men är ofta krigisk och går anfallsvis tillväga





ONSDAGSBARN får lida ont, men kärt besvär. Den som är född på en onsdag, har i regel snabb uppfattningsförmåga, är intelligent och läraktig, men kan också vara ganska självsvåldig.





TORSDAGSBARN sliter tungt, och gör fin karriär. Den som är född på en torsdag, är gärna energisk och snabb i vändningarna, men kan ofta förivra sig och handla oöverlagt.





FREDAGSBARN är god och givmild och gör gärna gott. Den som är född på en fredag, är kärleksfull och trofast. De förstår att skapa ett lyckligt hem och har i regel tur med kärlek.





LÖRDAGSBARN får arbeta för födan och slita hårt. Den som är född på en lördag, har sällan tur med kärlek. De har vanligen lycka med sig i handel och penningaffärer.





SÖNDAGSBARN är sött och snällt, har det alltid bra och får det mesta de vill ha. Det har alltid ansetts för lyckligt att vara född på en söndag. De kan se in i framtiden, nästan allting lyckas för dem och de har en livlig fantasi.

Av Ellen - 3 juni 2010 23:57

   Kvinnans ordlista


Ja
   =  Nej


Nej
   =  Ja


Kanske
   =  Nej


Jag är ledsen..
   =  Du kommer bli ledsen


Vi behöver
   =  Jag vill ha


Vi behöver prata
   =  Jag behöver klaga


Okej... gör så
   =  Jag vill inte att du gör det


Du är.. så manlig
   =  Du måste raka dig och du luktar svett


Ja, det är ditt beslut
   =  Det rätta beslutet borde vara uppenbart nu


Gör som du vill
   =  Du kommer få betala för det här senare


Du är verkligen uppmärksam ikväll
   =  Är sex allt du tänker på?


Var romantisk, släck ljusen
   =  Jag hatar mina lår


Det här köket är så opassande
   =   Jag vill ha ett nytt hus


Jag skulle vilja ha nya gardiner
   =  Och nya möbler, nya tapeter...


Häng tavlan där!
   =  Nej, jag menar DÄR!


Jag hörde ett ljud
   =  Jag märkte att du höll på att somna


Älskar du mig?
   =  Snart kommer jag be om något dyrt


Hur mycket älskar du mig?
   =  Jag gjorde något idag som du verkligen inte kommer gilla


Jag är klar om en minut
   =  Ta av dig skorna, och hitta nån schysst hockeymatch på TV


Är min rumpa stor?
   =  Säg att jag är vacker


Du har verkligen lärt dig att kommunicera
   =  Så länge du håller med mig


Lyssnar du ens på vad jag säger?
   =  För sent, nu är du snart död


Jag skriker inte!
   =  Jag säger något viktigt

 

 

 

Mannens ordlista


Jag är hungrig
   =  Jag är hungrig
 

Jag är trött
   =  Jag är trött

Vill du gå på bio?
   =  Eventuellt vill jag ha sex med dig

Får jag bjuda dig på middag?
   =  Eventuellt vill jag ha sex med dig

Kan jag ringa dig någon gång?
   =  Eventuellt vill jag ha sex med dig

Fin klänning!
   =  Snygg urringning

Du ser spänd ut, vill du ha massage?
   =  Jag vill ta i dig

Vad är det som är fel?
   =  Varför gör du så stor grej av det här?

Vad är det som är fel?
   =  Jag antar att sex ikväll är uteslutet

Jag har tråkigt
   =  Vill du ha sex?

Jag älskar dig
   =  Låt oss ha sex nu.

Jag älskar dig också
   =  Okej, nu har jag sagt det. Det är nog bäst för dig om vi har sex nu!

Ja, jag gillar din nya frisyr
   =  Jag tyckte bättre om det förut

Ja, jag gillar din nya frisyr
   =  Sjuhundra spänn och det ser inte ett dugg annorlunda ut!

Låt oss prata
   =  Jag försöker visa att jag är en djup person och då kanske du vill ha sex med mig sen.

Vill du gifta dig med mig?
   =  Jag vill göra det olagligt för dig att ha sex med andra typer.


  

Av Ellen - 3 juni 2010 23:51

        



  

Av Ellen - 3 juni 2010 23:29

Idag ringde min bror o talade om att han hade klarat teoriprovet så nu var det bara uppkörningen klar.....

 

Ja blir så glad när det går bra för honom då han har det ganska tufft i skolan o svårt att hänga med...men ja försöker peppa honom..o se denna gången klarade han det.....jippie..

 

O ja hoppas även att han går klart skolan....för han har ju bara 1 år kvar....av 3 möjliga...

 

Snart så kanske han har ett körkort....han oxå...

 

  

 

 

Grattis till att du klarade teoriprovet...håller tummarna för uppkörningen nu när den blir...

förhoppningsvis nästa vecka...

 

  

Av Ellen - 3 juni 2010 23:09

Idag har ja o barnen varit till Karlstad o träffat S o N samt N´s två små barn...vi var iväg o grillade korv o barnen fick springa runt i skogen o leka av sig...

 

Sen åkte vi hem till N o fikade..hon bjöd på mumsig fika....rulltårtsbakelse med dumlefluff....väldigt gott o väldigt enkelt att göra...

 

V kom oxå förbi hos N så vi satt o pratade en massa om allt mellan himmel o jord medans barnen lekte o hade jätteskoj...de sprang igenom vattenspridaren varvat med att hoppa på studsmattan...

 

Innan vår resa gick hem så var vi till Ica Maxi o handlade...

 

Så det har varit en mycket trivsam dag..

Av Ellen - 3 juni 2010 08:54

  

”En engelsk dam skrev och frågade om inackorderingsrum i Sydtyskland.

Hon undrade också om där fanns WC.


Den som svarade hade dåliga kunskaper i engelska och frågade byprästen vad denna förkortning betydde?


När prosten hörde att damen var över 50 år, utgick han från att det var en from människa som ville veta var kyrkan låg – på engelska Wood Chapel, eller förkortat WC.


Den engelska damen fick därför följande svar av Pastor Schultz:


Min nådiga, WC ifråga ligger ca 10 kilometer från den plats Ni får hyra rum.


WC är beläget i en vacker skogstrakt och hålles öppet varje tisdag och fredag.


Detta kanske förefaller Er olämpligt ifall Ni planerar regelbundna dagliga besök.


Det kommer dock utan tvivel att glädja Er att många människor medtar matsäck och tillbringar hela dagen där, för att njuta av den härliga utsikten.


Vi rekommenderar Er därför att vara ute i mycket god tid.


Utrymmet räcker dock i allmänhet till, då det finns 80 sittplatser.


Skulle Ni någon gång bli försenad kan Ni dock räkna med ståplats och om vädret tillåter brukar man hålla till på ängen utanför.


Klockan ringer 10 minuter innan WC öppnas och vi kan rekommendera Nådig frun att komma på fredagarna då vi har orgelackompanjemang.


Akustiken är förträfflig och även de svagaste ljud hörs.


Dessutom på fredagarna brukar officerarna på den närbelägna garnisonen infinna sig och naturligt och ogenerat deltaga i det allmänna nöjet.


PS Min hustru och jag har tyvärr inte haft tillfälle att besöka WC den senaste månaden, vilket Ni förstår vållat oss stor smärta. DS”.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards