Alla inlägg den 12 mars 2010

Av Ellen - 12 mars 2010 12:05

Så var detta mitt livs lyckligaste o bästa dag i mitt liv....för då föddes min älskade lillebror....

 

04:36 är han född....den 12 mars 1990....

 

Ja hade längtat så efter denna dag...ja önskade mig en lillebror o var bombsäker på att det skulle vara det (vilken tur att det var det annars hade ja nog blivit väldigt besviken)..

 

När ja fick veta att ja hade fått en lillebror så vart ja världens stoltaste o lyckligaste människa i världen...11,5 år gammal

 

Ja o min syster var med till BB...från början var det mening att i alla fall ja (kommer inte ihåg hur det var med min syster) skulle vara med på förlossningen men när vi kom in o de undersökte mamma så visade det sig att min lillebror låg med fötterna ner så det vart akut kejsarsnitt...

 

På den tiden så fick de ligga en stund i kuvös för de kommer ut så plötsligt...nu är det inte så men detta är ju trots allt 20 år sen....

 

Ja o min syster fick följa med in där våran lillebror låg i kuvös....annars så fick inte barn komma in där men vi fick det...o ja kan än idag se bilden framför mig när ja stäcker in handen genom hålet o rör vid min bror för första gången....

 

Ja var så glad....min kompis brukar än idag påminna mig hur det var när ja hade fått min lillebror o mina kompisar ville se på honom...ja var så överbeskyddad....

så de fick knappt titta på honom...

 

När det gäller min braor så har ja alltid ställt upp för honom...vart där sen första stund....min pappa brukar säga att det var du, ja o min lillbror..utan min hjälp så skulle det har varit jobbigt för pappa då han har problem med rygg o axlar...

 

Men ja var ju hans storasyster...självklart att ja skulle finnas där....

 

Många kvällar(även när han vart större) så kunde ja gå in till honom o bara titta på honom....klappade honom försiktigt på kinden o säga:

 

- Ja ska ta hand om dig....skulle det hända mamma o pappa nåt så ska ja ta hand om dig....du ska inte vara orolig...händer det dem nåt så ska ja ordna att du får bo hos mig.....ja gör allt för dig...älskade lillebror...

 

Han är fortfarande min älskade lillebror...o ja ställer upp för honom...men det är inte lika lätt nu som det var då....men skulle han behöva min hjälp så självklart finns ja vid han sida....

 

Ja vill att han ska ha det bra...men mycket har hänt på alla dessa åren....ja hoppas mamma sitter på ett moln däruppe o ser ner på oss...

 

Ja önskar att hans andra syskon kunde bry sig men de har sitt...de skiter i oss...

imorgon ska han ha kalas men mina eller våra andra syskon kommer inte...o det gör mig så förbannad o ledsen...de skulle väl kunna ge en timme av sitt liv till deras lillebror men nej....

 

Så här står vi igen....pappa,ja o lillebror..precis så som det var för 20 år sen....o framåt....ni kanske undar vart mamma var?? hon jobbade o min pappa har varit förtidspensionär i snart 28 år tror ja det är (pga rygg o axlar...han har en reumatisk sjukdom som har gjort att han är sammanväxt i ryggen)...men idag finns inte mamma med oss längre men det är vi tre....som kämpar på våra olika sätt...

 

Men ja är fortfarande stolt o lycklig över att få vara storasyster åt min älskade lillebror.....


  









Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards