Direktlänk till inlägg 12 januari 2009

Kaffe o dess effekter...

Av Ellen - 12 januari 2009 15:26

Ja har inte druckit kaffe i så många år....men ja kan inte säga precis hur många år..kanske 5-6 år...ev mindre..


Det är konstigt att kaffe kan påverka en så..de säger att kaffe är bra för det ena med det andra men man får även inte glömma bort att kaffe inte är bra för allt o alla...


När det gäller mig så bör ja inte dricka kaffe.....en liten skvätt skadar väl inte...men för min del så försämrar kaffe mina chanser att bli gravid....


Har även läst att kaffe kan ge ökad risk till missfall...o det vill man ju inte vara en del av...


Har även problem med magen så om ja dricker "för mycket" kaffe så får ja som magsjuka o det vill man inte frivilligt ha....o har även på senare tid märkt att kaffet kan ibland störa min skönhetssömn...då ligger ja o vrider mig av o an i flera timmar....inte alltid som det blir så men det förkommer...:-(


Men det lustiga är att ja inte är nån stordrickare när det gäller kaffe....visserligen så dricker vi ur mugg men det är inte alla ggr som ja dricker ur utan ja lämnar hälften eller mer...


O ja är inte beroende av kaffe så att ja måste ha för att vakna utan det blir kaffe efter maten vid 13-tiden o sen vid 21-tiden brukar vi ta oss lite..


Så egentligen så borde man väl sluta helt men ibland så smakar kaffe sååååå gott.....


Får försöka dra ner på kaffet för min hälsa skull...

Kram....

 
 
Jenny

Jenny

13 januari 2009 09:40

Jag dricker inte själv kaffe så det är lätt för mig att ge råd;o) Tycker du om te? Prova grönt eller vitt te, finns i många goda smaker. Det är mildare än svart te som påminner om kaffe pga tenin (motsvarande koffein) Kan jag varmt rekomendera. Men jag tror ärligt talat inte att det är så farligt för graviditetschanserna, det är nog värre för din hälsa om du blir dålig av det. Försök byta ut en och annan kopp mot te eller mot något annat du tycker om. Så kan du hellre unna dig kaffe ibland och då blir det nog extra gott, eller så vill du inte ha alls;o)
Kram!

http://barnlangtan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen - Tisdag 6 feb 14:57

Vi har ju skaffat skatter o det har verkligen inte varit nån dans på rosor (varför man nu säger så för det rosor är ju taggiga o jävliga) men hur som så har det inte varit bra..det började med att ja kastrerade katterna o då visade det sig att på den...

Av Ellen - Tisdag 23 jan 16:45

Herregud...ja nu kan vi i alla fall inte säga att vi inte fick en vit jul eller vinter för den delen...men känner att det räcker nu...just nu så har vi 5 plusgrader solen har lyst och en hel del av snön har försvunnit men också gett stora vattensamli...

Av Ellen - Tisdag 23 jan 15:47

Här är det sjukstuga deluxe..nja kanske inte riktigt så illa men det har varit..började med att Livia fick lite ont i huvudet o halsen i torsdagskväll..kände sig inte jättesjuk på fredag men valde att stanna hemma o det var väl tur det för POFF från ...

Av Ellen - Tisdag 16 jan 14:39

Halva januari har gått o det var över 1 månad sen som ja skrev nåt här...sa att ja skulle bli bli bättre på att skriva o det såg vi ju hur det gick med det....men å andra sidan så kan man ju inte tvinga fram nåt att skriva om, om man inte kan vill el...

Av Ellen - 9 december 2023 15:11

Endast 22 dagar kvar av 2023...även detta året har varit en speciellt år..så mycket elände som har hänt/händer i Sverige och i övriga länder...krig...dödskjutningar...bränder av olika de slag...ja det har varit så mycket neagtiva händelser så man ork...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards