Alla inlägg under januari 2009

Av Ellen - 17 januari 2009 01:05

Vem minns inte honom???...i alla falll de flesta som är runt 30 o äldre...


O sen så har man även Anita o Televinken..det är oxå ett sånt där kult program... med många fler....


Ska hoppa i säng nu....men ja ville bara skriva några rader innan....


Ikväll (fredag) då var vi till Henrik´s bror o tjej på mat...fick tacos o det är aldrig fel...


Sen till kaffet så hade hon bakat en jättegod kladdkaka så ja tänkte skriva ner receptet här...kan verkligen rekommendera denna kaka...


Imorgon (lördag) så ska ja o Henrik gå på bio...vi tänkte se den senaste Wallander....hoppas att den är bra men de brukar vara det....


Men ja återkommer om filmen...på dagen skulle vi iväg på konkurs-auktion..får se om man hittar nåt man vill ha....


Natti o sov så gott....

Av Ellen - 16 januari 2009 11:05

Ja som ni kanske vet så var ja på begravning igår....


Vi var 15 st...det är första gången som ja har varit på en begravning med så lite folk...men det är ju inte mängden som avgör det hela...


Men det är ju så många gånger när man blir gammal att sina nära o kära kanske har gått bort innan eller är gamla o dåliga...det finns många orsaker...


Men hur som helst så gick det lugnt tillväga...höll inne med tårarna ända tills man skulle gå fram till kistan då kom de....men värst var det för min lillebror...han vart väldigt ledsen....


Vet inte riktigt om det berodde på att morfar hade dött eller om det påminnde honom om mamma....jobbigt att se andra ledsna....det är min fasa när ja går bort...


Inte att lämna.. utan att veta hur ledsna dem blir...men det beror nog på att ja är en sån känslig person...har svårt att vara "stöd" för andra då ja blir väldigt rörd o ser ja en annan människa gråta så gråter ja oxå... men det får man stå ut med...


Men nu är i alla fall begravningen gjord...det som är kvar är väl egentligen det värsta...fajten mellan min mormor o hennes ena dotter...min moster (den onda)...


Häromdagen så hade de ringt ifrån serviceboendet där min mormor bor till hennes andra dotter (den goda)..


Det låter nästan som om det var taget ur filmen Askungen....den goda, den onda o den elaka...men så är det inte nu i detta fallet...utan detta är verklighet o tyvärr min släkt...


Men i alla fall för att gå tillbaka..så fick min moster (den goda) åka hem till mormor som var i upplösningstillstånd...pga ett bråk mellan henne o hennes dotter (den onda)


Om ja fattade rätt så hade de på serviceboendet ringt efter sköterskan som fick komma till mormor...o hon trodde verkligen att nu åker mormor på en hjärtinfarkt...så uppjagad o arg var hon...


Men hon o min moster (den goda) lyckades lugna ner mormor o det vart lugnt igen....hur kan man hålla på så?...min moster (den onda) borde väl ha bättre vett än så men så här har hon alltid varit..drar igång bråk...hittar på saker som inte är sanna bara för att...hotar osv...orkar inte tänka på det...

Men hon tror att det finns miljoner att hämta efter min"morfar"...

hennes pappa..men mormor sitter ju i orubbat bo så det finns inget att hämta o inte sen heller när momor dör...men det tror hon....min moster alltså..


Så det är kanske därför hon håller på så...vill kanske att mormor ska trilla av pinnen så hon får en MASSA pengar som inte finns men det är hon för dum för att inte fatta...


Vi får väl se hur det kommer att gå...bara det inte går så långt att det slutar illa på ett eller annat sätt...men det är hemskt o höra hur de håller på...mor o dotter....värsta rivaler...


Nog om det.....kan väl berätta om  en annan tråkig, har ingen aning , konstig grej....


Som ja sa så fick ja ju mens här i dagarna...men den började inte som den har gjort de senaste gångerna..utan det var mer likt som då i aug då ja tyvärr fick missfall....


Så ja gick iväg till apoteket i onsdags o köpte ett grav.test....men för att vara lite mer på säkra sidan så skulle ja ta testet dagen efter på morgonurinet...o gissa om ja sov dåligt den natten.....usch...


Tankarna for runt, runt o runt i skallen på mig....men till sist så somnade ja...men vakande vid 6-tiden så då gick ja upp o gjorde testet...


Tog det där testet där det står gravid...eller inte gravid...för ja tycker att testen med ett plus eller streck kan vara svåra att läsa av men inte detta..visserligen så är det dyrare men man ser på en gång så man behöver inte vara osäker om det är si eller så...


Gjorde som det stod på testet...satte äggklockan på 3 min o satte mig på toastolen o väntade...det är ofattbart hur länge 3 min kan kännas men till sist så pep den...en del av mig ville att svaret skulle vara negativt för ja vill inte uppleva ett missfall igen....medans en annan del sa låt oss hoppas på ett positivt svar...o att det bara var en tillfällig blödning eller mera flytning/gegg..


Tog testet...läste o det stod:  INTE GRAVID...


Kände en viss lättnad men ändå en besvikelse...det kan ja inte förneka..men min mens har ännu inte kommit igång..så för säkerhets skull så ska ja ta ett nytt test  i slutet nästa vecka...det kan ju vara så att man testar sig för tidigt då är ju inte HCG-halten (tror det heter så) så hög...


O är ja inte gravid så är ja väl inte det...men då vet ja med mer säkerhet...o ja hoppas att det inte är ett missfall som pågår om det nu skulle vara så att ja är gravid.....


Men ja lovar att återkomma med nästa test resultat...men ja mår inte dåligt psykiskt över det men visst så tänker man ändå på det...


Men visar det inte gravid nästa gång oxå då är det bara att ta ett djupt andetag o göka på så svetten flödar....:-)


Får skoja till det lite i det bedrövliga.....med det så sätter ja in en bild på "min mormor " hur hon kanske såg ut när hon var i upplösningstillstånd....o önskar alla en trevlig helg...

Kram o på återseende

Av Ellen - 16 januari 2009 11:00

Fick en förfrågan om vart ja får tag på mina bilder o det är lite varstans.....


Ja söker på nätet...söker på bilder....nallar..blommor osv....vad ja nu kan vilja ha....


Sen så kan man ju gå in på andras hemsidor/bloggar o spara bilder ifrån dem...


Så som sagt så tar ja bilder överallt där ja kommer åt dem...vissa kan ju ha "spärrade" bilder o dem går det ju då inte att spara....


Kram

Av Ellen - 16 januari 2009 10:23

Tänk om ens gubbe kom in  o såg ut som denna....


Snacka om romantikdödare....:-)


Bäst att han håller kläderna på fast ja skulle nog få mig ett väldigt gott skratt..


O det skulle nog förlänga mitt liv med många, många år....


Om det nu stämmer som de säger att ett gott skratt förlänger livet....

Av Ellen - 16 januari 2009 10:16

Ha..ha..ha..ha.....:-)

Av Ellen - 15 januari 2009 00:19

Säga go natt..


Ja skulle inte sätta mig här ikväll utan ja skulle gå o lägga mig i tid..


Men så vart det inte men nu ja släcka ner o krypa ner i sängen...


Natti, natti...

Av Ellen - 15 januari 2009 00:05

Livet är skönhet, uppskatta det...

Livet är en dröm, inse det...

 Livet är en utmaning, möt den...

Livet är en plikt, fullfölj den...

Livet är en lek, lek det...

Livet är en sorg, känn det...

Livet är en sång, sjung den...


Livet är en kamp, acceptera det...

Livet är ett äventyr, riskera det...

Livet är lycka, gör det till det...

Livet är ett pussel, lägg det...

Livet är möjligheter, anta det...

Livet är en mission, fullfölj den...

Livet är livet, lev det fullt ut...


-Okänd-

Av Ellen - 14 januari 2009 23:40

Skickar en kram till alla som läser min blogg men vill framför allt skicka en till:


Sofia: hoppas att du snart mår bättre igen o att du vill fortsätta med din blogg..kanske inte som nu men att du inte slutar helt för då skulle ja sakna dig så..*snyft*


o den andra kramen vill ja skicka till:


Jenny: för att vi har "funnit varandra"...vi kan ge varandra stöd, tips o råd m.m...o att du förstår vad en annan går igenom...


Tack för att ni finns...ja kanske verkar tjatig men ja vill så gärna visa min uppskattning...ni fyller nåt slags tomrum...ni får mig att må bra/

bättre...


O komplimanger/ snälla ord får man inte för mycket av..snarare tvärtom...


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards