Direktlänk till inlägg 27 mars 2009

Till Mia

Av Ellen - 27 mars 2009 10:15

Ja vet inte om du kommer att läsa detta men om du gör det så vill ja först säga att ja verkligen beklagar det som händer din familj..


Det är fruktansvärt jobbigt att få veta att nån i ens närhet är döende....oavsett om det är gammal som ung...


Det ända är väl att det kan vara lite "lättare" om det är en gammal som i stort sett har levt livet...men det är ändå hemskt...


När min mamma dog så var det som en stor del av mig själv försvann.. inget har varit sig likt sen dess.. hon var ung....bara 54 år...


Men när min "morfar" dog nu i julas oxå tyvärr i cancer så var det inte lika hårt...visst känns det men inte på samma sätt..dels så kände ja inte honom så väl o sen så skulle han ha fyllt 86 år i år (nu i mars) så han hade ju levt sitt liv...det var väl en av anledningarna att han inte orkade kämpa emot...han tyckte han hade gjort sitt...


Men som sagt...döden kan man aldrig vara beredd på...även om man vet att slutet är nära så kommer döden så plötsligt...o man kan aldrig vänja sig vid den....den är lika skrämmande varje gång...


Vi ska alla möta döden förr eller senare...när är det ingen som vet...o det är ju tur det...så man inte bara sitter o räknar dagar...timmar..

minuter o sekunder...utan att man ta vara på den tiden man har kvar..


Det stämmer nog som man säger att man ska leva dagen som om den vore den sista..o aldrig ta nåt för givet.....


Ja hoppas ändå att ni kan få en bra tid tillsammans med din mormor den tiden hon har kvar...beklagar verkligen.....min tanke är hos er....


Kram Ellen


 
 
Gittan

Gittan

27 mars 2009 14:56

Hej Ellen!!

Först av allt så måste jag berätta att jag följt din blogg en tid nu (utan att ge mig tillkänna innan - skäms på mig:-)) och jag är så himla glad för din skull att du har ett litet pyre i magen. Fick själv efter 21 års väntan och efter ett missfall i slutet av vecka 20 och ett utomkvedshavandeskap i vecka 7 äntligen - tack vare en underbar gynekolog som skickade en remiss till US i Linköping - genom IVF min underbart busige lille kille Anton som blir 10 i juni. Jag tycker att du har en himla härlig blogg fylld med både humor och allvar. Jag kikar in minst en gång om dagen och från och med nu så ska jag inte vara hemlig längre:-)

Angående det du skriver om döden så känner jag så himla väl igen mig. Min pappa hade Ahlzeimer och var sista tiden så dålig att vi syskon och mamma önskade att han skulle få somna in och slippa allt lidande (han blev 75 år). Vi kände oss alla så himla förberedda (trodde vi) men den natten han dog och vi satt där hos honom så blev det ändå som en chock och vi mådde så himla dåligt och än i dag kan jag tänka på honom med enorm saknad - speciellt när det gäller Anton och skulle ha velat att pappa och Anton skulle fått lära känna varandra och busat tillsammans. Men pappa slipper ju ifrån allt lidande och det är det viktiga tycker jag.

Ha det gott och klappa lilla magen försiktigt från mig:-)

Kram från Gittan

Ps: kika gärna in på min blogg om du vill - jag lägger upp en länk hit om det ok

http://cybermorsan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen - Tisdag 6 feb 14:57

Vi har ju skaffat skatter o det har verkligen inte varit nån dans på rosor (varför man nu säger så för det rosor är ju taggiga o jävliga) men hur som så har det inte varit bra..det började med att ja kastrerade katterna o då visade det sig att på den...

Av Ellen - Tisdag 23 jan 16:45

Herregud...ja nu kan vi i alla fall inte säga att vi inte fick en vit jul eller vinter för den delen...men känner att det räcker nu...just nu så har vi 5 plusgrader solen har lyst och en hel del av snön har försvunnit men också gett stora vattensamli...

Av Ellen - Tisdag 23 jan 15:47

Här är det sjukstuga deluxe..nja kanske inte riktigt så illa men det har varit..började med att Livia fick lite ont i huvudet o halsen i torsdagskväll..kände sig inte jättesjuk på fredag men valde att stanna hemma o det var väl tur det för POFF från ...

Av Ellen - Tisdag 16 jan 14:39

Halva januari har gått o det var över 1 månad sen som ja skrev nåt här...sa att ja skulle bli bli bättre på att skriva o det såg vi ju hur det gick med det....men å andra sidan så kan man ju inte tvinga fram nåt att skriva om, om man inte kan vill el...

Av Ellen - 9 december 2023 15:11

Endast 22 dagar kvar av 2023...även detta året har varit en speciellt år..så mycket elände som har hänt/händer i Sverige och i övriga länder...krig...dödskjutningar...bränder av olika de slag...ja det har varit så mycket neagtiva händelser så man ork...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards