Alla inlägg den 11 januari 2011

Av Ellen - 11 januari 2011 22:17

Även denna dagen gick som på räls....Livia lämnade mig helt o försvann in i ett annat rum..så där satt ja ensam..nja ensam var ja väl inte..det fanns ju några andra barn samt personal som ja pratade med...

 

Tyckte inte att ja skulle springa efter Livia o se vad hon gjorde eftersom vi är där på inskolning så är det ju deras roll som fröknar att kolla efter o på så vis så lär sig ju Livia oxå att dessa människor ska ha hand om henne..

 

Men det var som sagt inga som helst problem..imöra ska vi stanna på lunch...men ja kommer nog inte lämna henne ensam förrän nästa vecka...även om det verkar gå bra så vilja inte skynda på utan det får gå i lugn takt så man inte åker på ett bakslag...men hur som helst så verkar hon trivas otroligt bra o de andra barnen verkar vara förtjusta..vissa tyvärr lite för mycket...men hellre det än tvärtom..

Av Ellen - 11 januari 2011 21:10

När ja öppnade min blogg idag då hade ja ett inlägg om att ja hade en award att hämta hos Lilla jag..

 

O när man får nåt sånt eller en hälsning av nåt slag..eller bara en kram så blir man glad o alldeles varm inombords...för sånt värmer...uppskattning är nåt man ALDRIG kan få för mycket av likaså när det gäller komplimanger...

 

Min award:

 

    

Uppdraget med awarden är att svara på några frågor och sedan skicka den vidare till sju andra personer. Så här kommer mina svar!

Ta upp närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4. Vad står där?
Belle såg hur byborna förberedde en julparad (hade ingen bok i närheten så det fick bli en av Alice tidningar "Prinsessan"...

Vad var det senaste du såg på tv?
Bygglov...

Borsett från datorn, vad hör du just nu?
Ljudet från tv:n..en Beck-film...

När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
När jag var till stan o handlade..alltifrån strumpbyxor från Lindex till mat från Ica...

Vad har du på dig?
Svarta byxor, röd/vit randig tröja, svart "hängseltunika", strumpor o underkläder...

Vilken var den senaste filmen du såg?
Wallander- Indrivaren...o den såg ja igår..

Skulle du överväga att flytta utomlands?
Nja det beror nog på vart o för hur länge...men skulle det vara för all evighet så skulle ja inte vilja det...

Ja skickar awarden vidare till dig som följt min resa om hur det är att vara ofrivillig barnlös o livet i sig...till dig som stöttat mig..till dig som gett mig råd, tips, ideér eller bara ett varmt ord eller kram..eller till dig som finns där vid min sida o lyssnar på (läser) det ja säger(skriver).,..till dig som har gått/går igenom samma sak som mig...att vara ofrivillig barnlös..

 

Ni är guld värda ALLIHOPA...

 

Anneli

 

Jenny

 

Lilla Jag

 

Ninna

 

Sofia

 

 

TACK FÖR ATT NI FINNS!!!!

 

  






Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards