Alla inlägg under februari 2009

Av Ellen - 25 februari 2009 16:41

Ja då har man tagit den första dosen av två/dag...


Ska ta det 2 ggr om dagen i 2 veckors tid...hoppas verkligen att det ska funka...att det kommer att gå bra denna gång...


Mina flytningar/blödningar är än så länge under kontroll...inga förändringar..det enda som det har blivit lite mer av är "flytningarna" från själva medicinen...


Kan tänke att det var lite mer info än vad ni ville veta...men nu vet ni :-)


Ja vet inte riktigt hur ja mår....har kännt mig så trött i flera dagar....

känner mig inte som ja brukar....kissar ofta...vet att det kan bero på graviditeten men ja vet heller inte om det beror på min förkylning som inte vill ge med sig...


Ja känner mig orkeslös o matt...vill o orkar inte ta itu med nåt..idag har ja även gråtit för egentligen ingenting..det bara kom över mig o ja gråt en skvätt..eller det vart faktiskt fler än en skvätt....

Men ja mår gärna så här om det beror på graviditet...men ja lever ju fortfarande...eller rättare sagt så... lever vi i en ovisshet som tär på en...


Ja kanske tar Progesteronet helt i onödan....ja kanske hoppas o tror utan nån mening...ja vet ingenting...men om 12 dagar får vi veta om vi ska fortsätta att hoppas eller inte...





Av Ellen - 24 februari 2009 21:41

Glömde att berätta för er som vill veta om mitt tillstånd..


Var till apoteket idag o hämtade ut Progesteron som ja ska börja med imorgon o fortsätta med i ca 2 veckor...


Sen är det bara att hoppas...mina flytningar/blödningar är under kontroll....vet inte om det är mer eller mindre..


Ena stunden så tycker ja det verkar mindre men sen andra stunden så vet ja inte om ja bara inbillar mig eller så..


Men ja håller tummarna....o hoppas på ett livstecken om 2 veckor....

Nu ska ja läsa vad ni andra har skrivit om en dag som denna....

Kram o på återseende

Av Ellen - 24 februari 2009 21:38

Idag så har ja o Alice varit på tur...


Vi åkte hem till pappa..han bjöd på mat o vi hade fika med oss...tyvärr så hade vi inga semlor med tanke på att det var semeldagen idag..men vi åt en smaskig tv-kaka istället...


Sen var vi en sväng förbi min syster..betalade kläderna som vi hade beställt ifrån HM...o töserna fick leka av sig lite..alltid lika kul...


Så detta var min dag...

Av Ellen - 24 februari 2009 21:30

Ja då har det äntligen hänt....det som alla har väntat på...eller många väntat på i alla fall...


Ja har då inte gått o väntat på att Viktoria o Daniel ska förlova sig o så men idag så slog de till...


O det har varit en uppståndelse utan dess like...så var det inte när ja o Henrik förlovade oss...hmm undra varför?


Vad har hon som inte ja hade?? *lägger pekfingret mot tinningen o tänker*.....


Alla tycker vi olika o det är ju bra det...men ja tycker inte att Daniel passar henne...om vi ska gå efter utseende...tycker han ser lite "skum" ut sen är han väldigt likt en groda speciellt över munnen..så han passar inte mig i smaken...men det var ju inte mig det gällde...


Men som sagt...smaken är olika o man ska inte döma nån efter utseendet...så bara Viktoria är glad o nöjd så är ja det....:-)

Av Ellen - 23 februari 2009 23:18

God natt...


Vi ses imörrn....

Av Ellen - 23 februari 2009 22:34


Två resande änglar kom till en rik familj för att övernatta...



Familjen var hänsynslös och de fick inte sova i ett gästrum...istället placerades de i ett rum i en kall källare...



När de skulle lägga sig såg den äldre ängeln ett hål i väggen och lagade det..då frågade den yngre ängeln varför hon lagade hålet..



Hon svarde;



-" Saker är inte alltid sådana som man tror..."



Nästa natt övernattde de i ett fattigt hus..de fick låna deras sängar för att vila ut sig ordentligt...



När de vaknade nästa dag såg de husvärden och hans fru gråtande...

deras enda ko låg döende på sängen...



Den yngre ängeln var verkligen arg och frågade den äldre hur hon kunde tillåta någonting sådant att hända...



-" Den elaka husvärden hade allting och du hjälpte honom ändå...trots att den andre hade väldigt lite, delade han det med oss och du tillät att hans enda ko dör...."



Den äldre ängeln svarade;



- " Saker är inte alltid sådana som man tror..."



"När vi var i den kalla källaren såg jag att det fanns guld i det hålet så jag lagade det för att han inte skulle kunna hitta guldet, eftersom han var så girig...



Förra natten när vi sov i det fattiga huset kom dödens ängel för att hämta husvärdens fru, så jag gav honom kon istället...."



"Saker är inte alltid sådana som man tror..."








Av Ellen - 23 februari 2009 22:11

Det vart inget köp på Me and I -partyt...o det var väl bra det...för det är ju inga särskilt billiga plagg..


Men ja såg heller inget som ja tyckte var så där WOW...o sen så är Alice i en period då det inte inte duger med vad som helst så det är inte bara o bara...


Men tror ni inte att ja fick "ett slag rakt i ansiktet" när ja kom dit...hon som sålde kläderna gick där med en härlig putande mage...hon skulle ha barn om ca 9 v..


Snacka att det högg till inom mig....orkade inte se på henne...kände att ja var tvungen att titta bort så ja inte började gråta...kände att det "spände" lite i ögonen men att det gick bra...


O det är ju nu som det är som det är..man ser putande magar....

barnvagnar...bebisar till höger o vänster...vart man än tittar så finns de överallt...


Överallt förutom hos mig... *snyft*

Av Ellen - 23 februari 2009 15:46

Som ja skrev tidigare så ska ja o Alice på Me and I -party kl 18 idag...


För er som inte vet vad det är så kan ni länka in på deras hemsida så får ni se deras kollektion Me and I


Ja tycker om dessa kläder för de är färgglada o det är roliga små tryck på men några kläder som ja inte är så där väldigt förtjust i är Lingon o Blåbär...


Ja tycker de kläderna är alldeles för mörka även om det är vår/sommar kollektionen....o sen så kör det med samma, samma o samma...


Den sk bas kollektionen....men det gör ju inget om man förnyar sig eller att man satsar på lite ljusare färger....fast att det ska kunna vara till både tjejer o killlar...


Men när t.om en kjol är mörkblå (basfärg) o det skulle den inte behöva vara för det är ju ändå ett plagg som bara tjejer har..oftast i alla fall...


Men oavsett vilket party man än går på så kostar det  ... tyvärr lite för mycket för min plånbok men det kostar inget att titta..


Får hoppas att ja inte ser nåt som ja vill ha ...:-)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards