Alla inlägg under februari 2009

Av Ellen - 22 februari 2009 14:19

Tack för all omtanke o alla värmande kramar..


Konstigt vad mycket en kram kan göra...tack till er alla...det känns skönt att man har stöd o "nån att luta sig emot" när det känns jobbigt...


Idag mår ja bättre men tankarna finns där hela tiden...försöker att inte tänka på det...försöker verkligen låta bli men det är lättare sagt än gjort...


Som ni skriver så hoppas ja oxå att det inte är nån fara utan en nåt helt vanligt...det är ju inte ovanligt att man har "blödningar"/ brunaktiga flytningar när man är gravid...


Men eftersom ja har haft det så många ggr så blir man ju orolig....detta är ju min fjärde graviditet....o även denna gång så har ja färgade flytningar...


Men ja försöker intala mig att det kanske är så som det var när ja gick med Alice o det slutade ju bra trots flytningarna/blödningarna ja hade i början...


Men för säkerhet så ska ja ringa till sjukhuset imorgon o förhoppnings- vis så får ja komma dit innan fredagen...o det skulle nog stilla min oro betydligt....

Av Ellen - 21 februari 2009 15:30

Fan, fan, fan, fan.........................


FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNNNNNNN!!!!


Tårarna strömmar ner...oron hugger mig i magen....ja vet inte om nåt är fel...var på toan...fick inte rent blod på pappret men nåt brunaktigt...som en flytning...


Det forsar inte eller så men bara att man har sett en skymt så hugger det i ens hjärta....


Det behöver ju inte vara nåt...man vill ju tro på det bästa men det är svårt att göra det när man har haft missfall tidigare..ja försöker intala mig att det är inget som är fel...


Det är ju inte helt ovanligt att man kan "blöda" lite i början..ja gjorde det när ja gick med Alice o det slutade ju bra...men det är svårt att intala sig att nåt är bra när man inte tror på det...


Får nog ringa till sjukhuset på måndag o fråga...tror inte ja klarar av att avvakta till fredag...det värsta är att Henrik ska åka bort..


Han åker på måndag o kommer hem natten till torsdagen...han ska till Danmark men som tur är så har ja ju bilen hemma så ja kan åka till sjukhuset om de kan ta emot mig....


Önskar mamma var här o kramade om mig o sa att det skulle ordna sig...


Alice kom o frågade nu varför ja gråter...hur förklarar man för en 4-åring att man sörjer?..



Av Ellen - 21 februari 2009 12:14

Känner mig trött o hängig...delvis så beror det väl på min förkylning o delvis att ja är med barn...


Men igår så såg ja nåt som fick mitt hjärta att stanna...mina ögon att bränna...mitt hopp att sina...


Ja var på toa....fick se en liten, pytteliten fläck eller kanske ens en fläck...men ja såg skymten av blod...


Är så rädd att det ska vara nåt fel....att ja håller på att få missfall igen.

ja vill inte...orkar inte...


Det värsta är ju att man kan ju oftas inte kan förhindra ett missfall att ske...


Nu behöver detta inte betyda nåt...men säg det till en som är som en asplöv...


Ja är orolig o rädd för det minsta...


En läkare ja pratade med för några månader sen tyckte att ja skulle börja med progesteron (gulkroppshormon) nästa gång så kunde mina chanser öka att inte få missfall...


Men läkaren ja träffade nu sist tycket inte det..för det fanns inget som tydde på att dessa hjälpte...men varför finns det då???


Men nu på fredag ska ja till den läkaren som tyckte att ja skulle ha det...extra progesteron...så är det inga allvarliga biverkningar så vill ja ha det..


Om det nu inte är försent....innan fredag så vet man inte...


Ja vet att ja inte ska dra en massa slutsatser men ja är sååå rädd....det gör ont i hjärtat...mina ögon bränner o ja vet varken ut eller in...


Orkar inte utsätta mig för hur mycket som helst...känner att det börjar 

ta  på min kraft.....


Försöker hålla god min men det är svårt...när man känner sig så nere... o att man helst av allt bara vill gråta....

Av Ellen - 20 februari 2009 12:37

De som redan är klara till final är:


*Alcazar


* Emielia


* Måns Zelmerlöw


* H.E.A.T



O de som en chans till att komma till final är:


* Scotts


* Caroline af Ugglas


* Amy Diamond


* Lili & Susie


Dessa är de som är klara hittills o fler kommer de att bli....

Av Ellen - 20 februari 2009 12:27

O denna gång så är det dessa artister som tävlar om en finalplats i Globen...först ut är:


1. "The queen" med Velvet


2. "I got U" med Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox


3. " Så vill stjärnorna" med Molly Sandén


4. "Baby goodbye" med E.M.D  (Joker)


5. " Du vinner över mig" med Mikael Rickfors


6. " Här för mig själv" med Maja Gullstrand


7. "Alla" med Sofia


8. " You´re not alone" med BWO

Av Ellen - 20 februari 2009 12:14

Så kommer ja förhoppningsvis få se Pyret´s lilla hjärta slå...


Henrik ska oxå med så detta är även spännande för honom oxå...


Men tänk om man slapp o oroa sig för allt o inget??


Tankarna o funderingarna finns där hela tiden o mal på...man försöker att inte tänka men det är sååååå svårt...


Ja kramar mitt stenhjärta hårt om kvällarna innan ja går o lägger mig o önskar att hjärtat ska hjälpa mig o Henrik genom detta o att vi ska få det vi längtar mest efter..


Ett barn........

Av Ellen - 20 februari 2009 12:10

Var ju som sagt här igår...o hans fru oxå....


De kom på en snabbvisit men det är ju bättre än inget...


De hann i alla fall med kaffe o smörgås innan de for hemåt...så det var trevligt så länge som det varade....


Sen på kvällen ringde min syster...o då tänkte ja:


-Vad har ja gjort som har fått äran att få prata med 2 av mina syskon.. på en o samma dag??


Det hör liksom inte till vanligheten...men ibland så kan under inträffa...

Av Ellen - 20 februari 2009 12:01

Känner mig inte kry...flåsar för minsta lilla...


Ska ja gå upp på övervåningen så låter det som om ja har bestiget ett berg minst...


Vet inte om det kan bero på även mitt tillstånd...o inte enbart förkylningen..vad vet ja mer än att det är jobbigt....hostar o har mig... får inte sova ordentligt på nätterna även att ja tog hostmedicin igår kväll så fick ja inte  sova..


Sen så har ja varit på Af idag o där höll ja på o få värmeslag samt syrebrist...gissa om ja kippade luft när ja kom ut....*andas in....andas ut....*


O inget vettigt sa hon...ja nickade o sa att ja förstod vad hon menade medans ja helst skulle vilja stänga dörren om henne o aldrig se henne mer....men så kan man ju inte göra så då fick det bli ett nickande istället..


Ja har sån "tur" att det skulle nog finnas möjlighet o lite pengar till att få en praktikplats...jippie....visst det är både för o nackdelar med det...


Fördelarna är ju att man kan ju få in en fot...nackdelarna är att man blir helt enkelt "utnyttjad".....gratis är gott medans en annan ska slita i flera timmar om dagen fast till en usel betalning...


Där av är ja emot praktikplatser..man skulle få mera betalt med tanke på vad man kan få arbeta....

Så ja fick hela 2 veckor på mig att ringa runt till olika ställen o höra om ja ev kan få praktisera där...

Lyckos mig......:-)



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards